به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت، حمایت از تولید ملی، رونق تولید و ترغیب مردم به خرید کالای ایرانی هدف مشترک تولیدکنندگان و مسئولان در کشور است که تحقق آن نیازمند رعایت الزامات اساسی نظیر رقابت پذیر کردن محصولات و بهبود کیفیت و برجسته کردن تولیدات خلاقانه است.
حمیدرضا خسروی مدیر عامل مرکز پژوهشی و صنعتی گروه تولید پازل مبل با اشاره به ثبت اختراع این محصول و تقاضای مشتریان و مصرف کنندگان نسبت به مبلمان خلاقانه با امکان چیدمان مختلف و دانش بنیان ساختار داخلی با کیفیت از جمله کلاف ، لایه آستر ، پارچه ، بست ها و نحوه اتصال قطعات ، وزن مناسب و ظاهر کاملا مدرن اظهار داشت: جلب اعتماد مردم نسبت به یک کالا به سادگی به دست نمی آید و باید تلاش های گسترده ای در حوزه های مختلف داشت تا محصولی با اقبال مردمی مواجه شود و در این بین ارتقا کیفیت کالاها می تواند نقطه اعتمادساز برای حمایت از تولید ملی باشد.
کارآفرین نمونه کشور گفت: بهره گیری از فناوری های نوین در خطوط تولید، استفاده از دیدگاه های محققان و پژوهشگران جوان این مجموعه در بحث تولید محصولات مرغوب، بهره گیری از روش های نوین بازاریابی و ایجاد تحول و نوآوری در بسته بندی و مهم تر از همه نظارت مستمر بر تداوم رقابت پذیری و کیفیت کالاها از مواردی است مزیت های رقابتی و تولید خلاقانه این محصول را فراهم کرد.
وی ادامه داد: بسته بندی انحصاری مطابق با استانداردهای جهانی این محصول که به عنوان برترین محصول نمایشگاه مبلمان 2020 هوفکس معرفی گردید، جهت صادرات امر جا به جایی را به راحت ترین شکل تبدیل نموده است که هر کدام از قسمت ها به صورت جداگانه داخل کارتن قرار گرفته است و برای حمل در طبقات بسیار آسان و امن می باشد.
خسروی استانداردسازی کالا و خدمات را از مهم ترین ابزار کارساز در حمایت از کالای ایرانی دانست و اظهار کرد: حرکت شتابان در این مسیر قطعا علاوه بر تامین نیازهای داخلی بستر را برای حضور پر رنگ ایران در فضای رقابتی بازار جهانی فراهم خواهد کرد.
برگزیده نمایشگاه مبلمان 2020 هوفکس گفت: در راستای تحقق منویات حضرت امام خامنه ای در جهت رونق تولید و اشتغال زایی، برقراری روابط علمی بین المللی در پیشبرد اهداف علمی کشور و فعالیت محققان بسیار تاثیرگذار است و تولیدکنندگان علمی کشور در همکاری با کشورهای مختلف می توانند در مرز دانش قرار گرفته و سطح تولیدات و پژوهشهای علمی خود را ارتقا دهند. این در حالیست که ترویج فرهنگ مصرف کالای داخلی مهم ترین معیار عملیاتی شدن اقتصاد مقاومتی و ایجاد اشتغال پایدار است.