پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 305964 تاریخ : 1396/07/17-14:10:38
,8,
توضیح معاون بانک مرکزی درباره تصمیم مهم برای شرکت های پرداخت

توضیح معاون بانک مرکزی درباره تصمیم مهم برای شرکت های پرداخت

ناصر حکیمی، درباره تصمیم بانک مرکزی و شاپرک برای کاهش هزینه های بانک ها از طریق استقرار نظام جدید کارمزد برای 12 شرکت ارایه دهنده خدمات پرداخت مخصوصا" 4 شرکت بورسی کارت اعتباری ایران کیش، آپ، به پرداخت و تجارت الکترونیک پارسیان، توضیح داد: این برنامه با هدف جلوگیری از ایجاد حباب اضافه در سهام شرکت ها و ممانعت از زیان احتمالی سهامداران بوده و قرار نیست شوکی وارد شود.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت؛معاون فناوری های نوین بانک مرکزی با ارایه توضیحاتی در مورد استقرار نظام جدید کارمزد برای شرکت های ارایه دهنده خدمات پرداخت گفت: این تصمیم با هدف جلوگیری از ایجاد حباب اضافه در سهام بوده و قرار نیست شوکی وارد شود.

ناصر حکیمی، درباره تصمیم بانک مرکزی و شاپرک برای کاهش هزینه های بانک ها از طریق استقرار نظام جدید کارمزد برای 12 شرکت ارایه دهنده خدمات پرداخت مخصوصا" 4 شرکت بورسی کارت اعتباری ایران کیش، آپ، به پرداخت و تجارت الکترونیک پارسیان، توضیح داد: این برنامه با هدف جلوگیری از ایجاد حباب اضافه در سهام شرکت ها و ممانعت از زیان احتمالی سهامداران بوده و قرار نیست شوکی وارد شود.

وی ادامه داد: استقرار نظام جدید کارمزد در حال بررسی بوده اما تاکنون عدد و رقمی تعیین نشده بلکه به شرکت های پرداخت تذکر داده شده تا با توجه به افزایش حجم تراکنش ها و افزایش انتظارات، موضوع سهام در بورس را مدیریت کنند؛ چرا که بحث اعتماد سازی مردم در بازار سرمایه مقوله مهمی است.

حکیمی تاکید کرد: قرار نیست اتفاق عجیب و غریب رخ دهد و شوکی به شرکت های ارایه دهنده خدمات پرداخت داده شود بلکه تصمیم بر این است با منصفانه و متعادل کردن کارمزدها ، از افزایش انتظارات سرمایه گذاران پیش گیری شود.

براساس این گزارش، طبق نامه ارسالی هفته گذشته شاپرک به PSP ها ، یکی از چالش های پیش روی نظام پرداخت ، کارمزد خدمات و هزینه بالای تراکنش شبکه پرداخت بوده و با توجه به هزینه های مترتب به بانک ها ، اقداماتی برای اصلاح ساختار و نظام جدید کارمزد با هدف کاهش هزینه های بانک ها در حال انجام است. بنابراین لازم است شرکت های ارایه دهنده خدمات پرداخت مخصوصا" شرکت های حاضر در بورس ، تهمیدات و پیش بینی های لازم را در صورت های مالی لحاظ کنند.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 201
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران