به گزارش بانک و صنعت، محمد اسلامی درباره طرح الکترونیکی شدن عوارض آزادراهی و این که چه برنامه ای برای ادامه این طرح وجود دارد گفت: اگر مردم عوارض آزادراه های الکترونیکی که از آن استفاده می کنند را پرداخت کنند طرح الکترونیکی کردن عوارض آزاد راهی ادامه و توسعه پیدا می کند و بقیه آزاد راه های کشور نیز به این طرح خواهند پیوست.
وی افزود: مردم قدر الکترونیکی شدن عوارض آزاد راهی در محورهای که این طرح اجرایی شده است را بدانند چرا که نه تنها در صف های عوارضی توقف نمی کنند بلکه سوخت کمتر و زمان کمتری برای عبور از این مسیرها صرف کرده و ایمنی بیشتری نیز دارند. اما اگر مردم بدهی خود را در زمینه عوارض الکترونیکی آزادراه ها پرداخت نکنند تهمیدات دیگری را در این زمینه در پیش می گیریم.
اسلامی با بیان این که ادامه الکترونیکی شدن عوارض آزاد راهی به استقبال مردم از این طرح بستگی دارد گفت: تاکنون در مقابل بازگشت عوارض آزادراهی به حالت دستی مخالفت کرده ایم و از سوی دیگر نیز با پلیس قراردادی امضا کردیم تا مردمی که عوارض آزاد راهی خود را نمی دهند جریمه شوند اما این اقدام تنها یک اقدام بازنداره است و قرار شده پلیس همزمان با وصول جرایم رانندگی خود آن را نیز وصول کند. این در حالی است که این منابع امروز مورد نیاز است سرمایه گذارانی که آزاد راه ها را ساختند اقساط بانکی، هزینه های جاری و هزینه های تعمیرات و نگه داری آزاد راه ها را باید پرداخت کنند بنابراین مردم قدر الکترونیکی شدن عوارض آزاد راهی را بدانند.
پیش از این نیز وزیر راه و شهرسازی در نامه ای به معاون برنامه ریزی خود اختیار تام داده بود تا در مقابل دستی شدن عوارض آزاد راه های الکترونیکی مخالفت کنند و اجازه این کار را به هیچ یک از متولیان آزاد راه های الکترونیکی ندهد.