به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت به نقل از روابط عمومی سازمان تامین اجتماعی، سید محمد مرعشی مدیر کل تأمین اجتماعی خوزستان در سومین جلسه شورای اداری عام استان با تشریح، تبیین وضعیت، راهبردها، استراتژی و اعلام برنامه های اجرایی استان گفت: در راستای ارتقای کمی و کیفی سطح خدمات و همچنین تسهیل در روند امور جاری واحدهای تابعه و اقشار تحت پوشش سازمان تأمین اجتماعی سعی شده است تا با استقرار میز خدمات بتوانیم شاهدی بر این ادعا باشیم.
مرعشی با اشاره به اینکه در حال حاضر شعب تامین اجتماعی پنج اهواز و ملاثانی بصورت پایلوت اقدامات اجرایی میز خدمت را ارائه می کنند، تصریح کرد: توسعه خدمات غیرحضوری با جدیت در این سازمان دنبال می شود و یکی از اهداف میز خدمت نیز الکترونیکی کردن خدمات سازمان تأمین اجتماعی است که بسته های تخصصی و حرفه ای خوبی تهیه و تمهیدات مورد نیاز برای دستیابی به این مهم فراهم شده است.
مدیر کل تأمین اجتماعی استان خوزستان به وب سرویس بدهی کارگاهها، طرح کارورزی، سوابق، گواهی کسر اقساط و ادعای اشتغال اشاره کرد و افزود: در راستای اجرای خدمات دولت الکترونیک، پرونده نسخه الکترونیک با مشارکت و همکاری پزشکان، درمانگاه ها، کلینیک و پلی کلینیک های طرف قرارداد با سازمان تأمین اجتماعی در حال انجام است و در این پروژه از نرم افزار ثبت و صدور نسخه الکترونیکی نیز رونمایی شده است.
مرعشی ضمن تشریح وضعیت دفاتر رسمی کارگزاری های استان افزود: انتظارات متقابل سازمان و کارگزاریها برطرف نمودن نقاط ضعف است. زیرا هدف اصلی وجود کارگزاریها دسترسی آسان و سرعت عمل در انجام امور ارباب رجوع تعریف شده است.