پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 355183 تاریخ : 1397/06/05-16:32:42
,17,
توانمندسازی کارکنان محور اصلی تحول سازمانی است

در دومین نشست هم اندیشی و انتقال تجربیات مدیریتی مطرح شد

توانمندسازی کارکنان محور اصلی تحول سازمانی است

رئیس موسسه کار و تأمین اجتماعی درارائه تحقیقی علمی درزمینه همدلی و ایجاد انگیزه ، توانمندسازی کارکنان را محور اصلی تحول سازمانی دانست .

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت به نقل از روابط عمومی وزارت تعاون، محمدرضا سپهری رئیس موسسه کار و تأمین اجتماعی ، امروز دوشنبه پنجم شهریور در دومین نشست  از سلسله نشست های هم اندیشی وانتقال تجربیات مدیریتی که با حضور مدیران کل اجرایی و ستادی درمجموعه فرهنگی ورزشی تلاش برگزارشد گفت : ارائه تصویر آینده و تجسم آن برای مدیران و کارکنان (دورنمای مطلوب) ، ایجاد آمادگی و انگیزه در کارکنان و مدیران ، ارائه برنامه های عملیاتی ،تمرکز انرژی و هم راستا سازی تلاش ها و مدیریت فرآیند تغییرتعاریف توانمندسازی هستند . 

وی اضافه کرد : غالباً از مدیران می شنویم که می گویندکارکنان دیگر انگیزه ندارند و اگراین موضوع واقعیت داشته باشد تقصیر مدیران و روش های سازمانی است نه کارکنان.
سپهری ادامه داد :  بی انگیزگی ناشی از یکی از عوامل گزینش غلط  ،هدفهای مبهم و نامشخص ، نظام ارزیابی  عملکرد و جبران خدمات ،نظام قدردانی و پاداش است . (رابینز)
رئیس موسسه کار وتامین اجتماعی با اشاره به گروهی که تمام کارکنان آن دلبستگی تام و تمام  نسبت به سازمان دارند گفت : دفاع و تعریف و تمجید از سازمان و مبلغ سازمان ، ماندگاری و وفاداری وعدم ترک سازمان به هر بهانه ای 
کارکردن فراتر از وظایف مقرر و بالاتر از استانداردها و انتظارات رایج و متعارف از نشانه های نشانه های اصلی دلبستگی کارکنان به کار و سازمان است . 
سپهری تصریح کرد : لازم نیست به کارکنان انگیزه بدهیم  بلکه باید بدانیم چطور باید رفتار کنیم تا انگیزه افراد را از بین نبریم و اگر افراد را درست انتخاب کرده باشیم و بین شغل و شاغل تناسب وجود داشته باشد آنها خود انگیخته خواهند بود.(جیمزکارینز)
وی یادآورشد :  انگیزه عبارت است از میل به کوشش فراوان درجهت تأمین هدفهای سازمان .پیوند بین نیازهای سازمانی و نیازهای کارکنان ، ایجاد و توسعه آموزش و پرورش سازمانی ، ایجاد و تقویت دانش، بینش و مهارت کارکنان  و راهنمایی شغلی و تطبیق بین شغل و شاغل از روش های ایجاد انگیزه به شمارمی روند . 
رئیس موسسه کاروتامین اجتماعی بر آموزش و یادگیری و  تشویق ایده های نو درمحیط های کاری تاکید کرد و گفت : اگر کارمندی دارید که نظریاتش همیشه با شما مخالف است قدرش را بدانید زیرا کسی است که از دید دیگری به قضایا نگاه کند و زاویه توجهش متفاوت است و می تواند راه های متفاوتی برای حل مسائل پیشنهاد میدهد. 
سپهری خطاب به مدیران حاضر دراین نشست گفت : اضطراب را از خود دور کنید و بردبار باشید مدیران در اثر فشار کاری و انبوه مسئولیت ها دچار نگرانی و اضطراب می شوند و این امر به کاهش کارآیی منجر می گردد و اضطراب به کارمندان سرایت می کند. یکی از راههای کاهش استرس، کسب مهارت های نرم است ورزش کنید و آرامش خود را حفظ کنید.کارگروهی و  همکاری را در سازمان اشاعه دهید. همه در کنار هم کار کنند و هر کدام موفقیت خود را منوط به همکاری دیگران بدانند. 
گفتنی است در این نشست احمدمیدری معاون رفاه اجتماعی وزارت تعاون  ،کارورفاه اجتماعی نیز از طرح های پیشنهادی جدید این معاونت با مدیران کل اجرایی وستادی سخن گفت وتبادل نظردرون سازمانی دراین امورانجام شد . 
همچنین احد رستمی مدیرکل دفتر مطالعات ورفاه اجتماعی وزارت تعاون ، کارورفاه اجتماعی از آخرین دستاوردهای این دفتر برای مدیران سخن گفت و به پرسش های این افراد پاسخ داد.


ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 197
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران