به گزارش بانک و صنعت به نقل از روابط عمومی بانک مرکزی، این بانک از شبکه بانکی خواسته است تا خدمات بانکی به شرح زیر را برای هموطنان نابینا فراهم کنند:
1- در هر شعبه از بانک، باجه ای به منظور ارائه خدمات بدون نوبت و سریع به معلولین و جانبازان خصوصاً نابینایان در نظر گرفته شود و موجبات ارائه خدمات با حفظ کرامت، سرعت و دقت به این عزیزان فراهم گردد.
2- در صورت درخواست نابینایان، کارت بانک ایشان به صورت چاپ برجسته اطلاعات مورد نیاز بر روی کارت بانک (شامل نام و نام خانوادگی دارنده کارت، نام بانک، کد cvv2، تاریخ انقضاء، نوع کارت) صادر شود. نظر به اینکه این امکان در تمامی شعب و به صورت صدور آنی کارت امکان پذیر نیست، این درخواست از طریق ارسال به مرکز استان صورت پذیرد.
3- مناسب سازی محتوای اینترنت بانک و وب سایت بانک به منظور بهره برداری از خدمات الکترونیک غیرحضوری و اطلاع از آخرین اخبار و اطلاعات در دستور کار قرار گیرد.
4- در اسرع وقت نسبت به پیاده سازی کامل خدمت برداشت مستقیم به منظور کاهش نیاز به انجام تراکنش های پرداخت منظم نظیر پرداخت اقساط، اجاره بها، خدمات عمومی و ... اقدام گردد.
5- ایجاد امکان گویاسازی در نرم افزارهای موبایلی موجود در دستور کار آن بانک/موسسه اعتباری قرار گیرد.
6- امکان اخذ تعهدنامه برای نابینایانی که داوطلب استفاده از خدمات حساب جاری و دسته چک بدون فرد امین هستند، در محل شعبه فراهم گردد.