به گزارش بانک و صنعت، دفاتر پیشخوان خدمات دولت در راستای اجرایی شدن دولت الکترونیک، تسهیل ارایه خدمات الکترونیک به مردم و کاهش فساد در دستگاه های اداری راه اندازی شدند. تمام دستگاه های اجرایی دولتی نیز موظف شدند تا خدمات الکترونیکی خود را به این دفاتر واگذار کنند. رگولاتوری نیز سامانه رتبه بندی دفاتر پیشخوان را راه اندازی کرد با این هدف که با استفاده از آن می توان از حقوق دفاتر دفاع کرده و جلوی رانت و اعمال سلیقه شخصی در واگذاری خدمات به دفاتر را گرفت.
در این راستا به نقل از سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، شهرام حی شاد، با بیان اینکه این خدمات از سازمان امور اداری و استخدامی کشور، شناسه خدمت دریافت کرده اند، گفت: از بین 250 خدمت ابلاغ شده، تعرفه 129 خدمت از سوی کارگروه تنظیم بازار سازمان حمایت از حقوق مصرف کننده و تعرفه سایر خدمات نیز از سوی رگولاتوری و براساس مصوبه 284 کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات تعیین شده است.
مدیرکل دفتر نظارت بر خدمات پستی و دفاتر پیشخوان خدمات اظهار کرد: براساس مصوبه 289 کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات، از این پس، توزیع خدمات در بین دفاتر پیشخوان دولت و ICT روستایی براساس نتایج ارزیابی و رتبه بندی الکترونیکی این دفاتر در رگولاتوری انجام می شود.
وی درباره دسته بندی و توزیع خدمات از سوی دستگاه ها تصریح کرد: برخی از دستگاه ها برای خدمات خود دسته بندی A,B,C یا طلایی، برنزی و نقره ای دارند و براساس معیارهای خاصی این خدمات را در بین دفاتر پیشخوان دولت توزیع می کنند. ما در حال مذاکره با دستگاه های مختلف هستیم تا معیارهای رتبه بندیشان را با شاخص های ارزیابی و رتبه بندی رگولاتوری یکسان کنند و براساس نتایج حاصل از این رتبه بندی، خدمات در بین دفاتر پیشخوان و ICT روستایی توزیع و به مردم ارایه شود.
تعرفه خدمات قابل ارایه دستگاه های اجرایی در دفاتر پیشخوان را در اینجا می توانید مشاهده کنید.