پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 352843 تاریخ : 1397/05/01-15:08:44
,11,
تصمیمات سنای آمریکا در حوزه هواپیمایی، مورد توجه ایران نیست

در حاشیه نخستین نمایشگاه فرصت‌های طراحی صنعت هوانوردی؛

تصمیمات سنای آمریکا در حوزه هواپیمایی، مورد توجه ایران نیست

رئیس­­ سازمان هواپیمایی کشوری ­گفت: تصمیمات سنای آمریکا درباره­ ­قراردادهای هواپیمایی،­­ به هیچ­ عنوان مورد توجه ایران نخواهد بود.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت، علی ­عابدزاده ­­امروز در حاشیه نخستین نمایشگاه فرصت‌های طراحی در ساخت قطعات صنعت هوانوردی، درباره آخرین وضعیت تحویل هواپیماهای ATR و ایرباس پس­­از تحریم‌ها، اظهار داشت: به طور قطع نخواهیم گذاشت که سیاست‌های آمریکا در حوزه حمل‌ونقل هواپیمایی به نتیجه برسد.

وی با بیان اینکه تقویت بخش خصوصی اولویت اصلی صنعت هواپیمایی به شمار می‌رود، گفت: سال‌های طولانی است که سیاست تقویت بخش خصوصی را،?­­ سازمان هواپیمایی دنبال می‌ کند، به طوریکه امروز 70 درصد از جابه‌جایی‌های بخش هوایی را­­ بخش خصوصی انجام می دهد.
رئیس سازمان هواپیمایی کشوری تأکید کرد: امیدواریم با تقویت این بخش،? بتوانیم حوزه حمل‌ونقل هوایی را 100 درصد به بخش خصوصی واگذار کنیم.
عابدزاده درباره خرید هواپیماهای جدید از سوی سایر شرکت‌های هواپیمایی مانند سوخو، گفت: سازمان هواپیمایی کشوری از تصمیمات شرکت‌های هواپیمایی درباره خرید هواپیماهای جدید حمایت خواهد کرد.
رئیس سازمان هواپیمایی کشوری با بیان اینکه تفاوت این نمایشگاه با سایر نمایشگاه‌های حمل‌ونقل هوایی عرضه نیازهای صنعت هواپیمایی است، گفت: در این نمایشگاه نیازهایی که مهندسان و سازندگان صنعت هواپیمایی دارند عرضه می‌شود و همه ­­مهندسان صنایع کشور می‌توانند از این فرصت استفاده کنند.
عابدزاده اظهار داشت: در این نمایشگاه قطعاتی که زمینه‌ساز تقویت ایمنی پروازها است و جزء اولویت‌های اولیه هواپیما‌ها به شمار می‌روند عرضه می‌شود.
وی گفت: می‌توانیم با تقویت صنایع دانش‌بنیان و حمایت از سازندگان و طراحان عرصه هواپیمایی زمینه تولیدات داخلی را در این حوزه فعال کنیم.

حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان باید در اولویت قرار گیرد

مدیر کل کارگاه‌های قطعات یدکی ایران ایر گفت: کشور ایران قابلیت ساخت 4 هزار قطعه غیر حساس هواپیمایی را در کشور دارد.

کمال پالیزداری مدیر کل کارگاه‌های قطعات یدکی ایران‌ایر با بیان اینکه شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران سابقه 50 ساله در صنعت هوانوردی دارد­ افزود: این نمایشگاه فرصتی را فراهم می کند تا بتوانیم از تولیدکنندگان داخلی کشور حمایت کنیم.
وی ادامه داد: کشور ایران قابلیت ساخت بسیاری از قطعات داخل هواپیما را دارد بنابراین با حمایت از سازندگان،? باید بتوانیم این فرصت را برای آن‌ها فراهم کنیم.
پالیزداری تأکید کرد: قطعات هواپیما به دو بخش قطعات حساس و غیر حساس تقسیم می‌شود به همین منظور تولیدکنندگان ایرانی قطعات غیر حساسی که به ایمنی هواپیما لطمه نمی‌زنند را توانسته‌اند تولید کنند و همین موضوع باعث خروج ارز از کشور دارد.
مدیر کل کارگاه‌های قطعات یدکی ایران‌ایر تصریح کرد: تولیدکنندگان ایرانی قابلیت ساخت 4 هزار از قطعات داخل هواپیما را تا به امروز تأمین کرده‌اند.
وی توضیح داد: شرکت‌های دانش‌بنیان قابلیت تولید برخی از قطعات هواپیما را دارند به همین منظور مسئولان دولت باید با ایجاد فرصت طراحی به آن‌ها،?­ زمینه تقویت این صنعت را فراهم کنند.
پالیزداری افزود: برگزاری این نمایشگاه فرصتی برای ­شرکت‌های دانش‌بنیان و شرکت‌های هواپیمایی فراهم کرده تا آن‌ها بتوانند بخش بزرگی از نیازهای این صنعت را تأمین کنند.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 194
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران