به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت به نقل از روابط عمومی بانک صادرات ایران، استقبال مشتریان بانک صادرات ایران از سامانه همبانک در آذر ماه سال 96 به 11 میلیون و 527 هزار تراکنش رسید که نسبت به ماه قبل 4 درصد و نسبت به ماه مشابه سال قبل 10 درصد افزایش داشت.
استفاده از این سامانه بدون صرف هزینه اینترنتی و پیامکی، از جمله گزینه های مورد توجه مشتریان بانک است که در استفاده از 6 منوی اصلی (خدمات بانکی، پرداخت، شارژ، کارت، رمز یک بار مصرف و سایر) و 23 زیرمنو، می توان به انواع خدمات بانکی از جمله دریافت مانده ، صورت حساب، انتقال وجه به حساب خود، استعلام چک، شبا، پرداخت قسط، پرداخت قبض، واریز وجوه کارفرمایان بیمه تامین اجتماعی، بیمه سرمد، سازمان های خیریه، شارژ مستقیم، ویرایش، حذف، اعلام مفقودی، رمز یکبار مصرف، امضای دیجیتال و... دسترسی داشت.
همچنین خدمات سرویس های واریز وجوه «کارفرمایان بیمه تامین اجتماعی» و واریز به حساب «خیریه آسایشگاه کهریزک» در منوی «پرداخت» از جمله خدمات جدید همبانک صادرات ایران است که مورد توجه مشتریان بانک قرار گرفته است. در عین حال امکان پرداخت قبوض خاص شرکت ها و موسسات مختلف نظیر بیمه سرمد و لیزینگ واسپاری سپهر با استفاده از شناسه قبض و شناسه پرداخت و امکان پرداخت اقساط و واریز وجوه برای خیریه های «محک» و «سازمان بهزیستی» و «عتبات عالیات»، از قبل در این منو ایجاد شده و قابل بهره برداری است.
گفتنی است، خدمات سامانه همبانک صادرات ایران با شماره گیری کد دستوری #719* از طریق تلفن های همراه هوشمند، برای مشتریان بانک که مشترک اپراتور های همراه اول و ایرانسل هستند، قابل استفاده است.