به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت به نقل از روابط عمومی بانک ملی ایران، مسعود خاتونی در همایش بررسی امور انفورماتیکی بانک ملی ایران که در مشهد مقدس برگزار شد، با بیان این مطالب گفت: این بانک با همه توان برای تحقق اهداف تعیین شده در بخش فناوری اطلاعات تلاش می کند.
وی با اشاره به توسعه بانکداری الکترونیک و دیجیتال در سطح جهان گفت: در بانکداری الکترونیک، ایجاد فضایی امن و مناسب برای دریافت خدمات غیر حضوری توسط مشتریان اهمیت فراوانی دارد. براساس تحقیقات EFMA ( اتحادیه مدیریت مالی اروپا ) 80 درصد از بانک های جهان تا سال 2018 مستقر سازی شعبه های مجازی را اجرایی می کنند. راه اندازی این راهکار توسط یکی از بانک های اصلی کشور نشان دهنده آن است که مشتریان مجازی درحال تبدیل شدن به مشتریان استاندارد بانک ها هستند. بر همین اساس بانک ملی ایران بازنگری وبازآفرینی واحدهای فیزیکی خود را به صورت مستمر وجدی در دستور کار قرارداده است.
معاون فناوری بانک ملی ایران در ادامه اعلام کرد: پس از یک سال تلاش مستمر از چند روز آینده شاهد محصولات جدید این بانک ازجمله کیوسک، VTM و CRS با قابلیت های قابل قبول و نوآورانه خواهیم بود که ضمن استقرار در شهاب ملی و ارتقا سطح کیفی این بخش، در سایر امکان نیز ارائه سرویس ونصب وراه اندازی امکان پذیر خواهد بود.
وی افزود: ارتقا سطح کمی و کیفی سرویس های بام وشبکه های اجتماعی مرتبط با بانک ملی مورد تاکید است.
در ادامه این همایش حسن مونسان رییس اداره امور شعب استان خراسان رضوی گفت: امروزه بانکداری الکترونیک جایگاه ویژه در نظام بانکی یافته و تحقق اهداف محوری این بخش برای توسعه بانکداری حائز اهمیت فراوان است.