به گزارش بانک و صنعت به نقل از روابط عمومی بیمه کوثر، مدیرعامل شرکت در جلسه معرفی سرپرستی های برتر و کوشا که با حضور مدیران ارشد شرکت و به صورت برخط برگزار شد، ضمن بیان مطلب فوق و تقدیر از همه مدیران و کارکنان شرکت، وضعیت فعلی را بسیار امیدوار کننده خواند و تصریح کرد: سال 99 با توجه به صورت های مالی تاییدشده توسط نهادهای نظارتی و بی طرف، برای شرکت بسیار خوب و پربار بود.
مجید مشعلچی فیروزآبادی گفت: طبق سنجش ما، بیمه کوثر در سال گذشته بیش از 80درصد از شاخص های مهم را در خود داشت و این نشانگر برنامه ریزی درست و حرکت در مسیر برنامه است. خوشبختانه در سال جاری نیز شرایط تا امروز به خوبی پیش رفته است و من انتظار دارم با توجه به عملکرد شش ماهه برای اصلاح و تدوین برنامه شش ماهه دوم 1400 اقدام دقیق صورت گیرد.
وی با تاکید بر اینکه امروز شرکت بیمه کوثر در اکثر شاخص ها در زمره برترین هاست، خاطرنشان کرد: این یک واقعیت است که باور آن هم باید در ذهن مدیران و کارمندان شکل گیرد. با این وصف، دیگر میانگین صنعت برای ما شاخص خوبی نیست بلکه در هر بخشی باید خود را با بهترین ها قیاس کنیم. برگزاری جلسه با مدیران ارشد استانی راهکاری است برای حضور فعال و ایجاد ظرفیت های جدید که حتما باید مدیران سرپرستی ها مد نظر قرار دهند.
مدیرعامل بیمه کوثر پختگی و رفتارهای سنجیده و حرفه ای را برای یک شرکت بزرگ و بالغ الزامی دانست و افزود: «تفویض اختیار» و «برون سپاری» با بهره مندی از شبکه فروش یک مزیت برای شرکت های بیمه است. ما باید اهمیت استفاده از ظرفیت های نمایندگان را برای فروش، همراهی با بیمه گذار و در نتیجه، افزایش رضایت به خوبی درک کنیم.
مشعلچی شبکه فروش را یک شریک مهم و راهبردی دانست و یاداورشد: یک شرکت بزرگ و موفق باید تا جای امکان کارهای عملیاتی و اجرایی را برون سپاری کند و با کم ترین تعداد کارکنان به صورت چابک و دقیق به انجام کارهای ستادی و نظارتی بپردازد تا بتواند سازمان را در مسیری که باید حرکت و رشد دهد. در این راه استفاده از اهرم شبکه فروش و توانمندی آنان بسیار راهگشاست و اتفاقا رضایت و منافع هر دو طرف را در پی دارد. بدین ترتیب فرصت کافی برای نظارت های ستادی و راهبری فعالیت ها که وظیفه اصلی بدنه ستادی شرکت است فراهم می شود. در سوی دیگر نیز نماینده به درآمد بالاتری می رسد و انگیزه بیشتری برای اجرای مقررات شرکت و پیگیری امور خواهد داشت.
وی تلاش برای جلب رضایت بیمه گذاران از خدمات شرکت را یک اصل همیشگی و لازم الاجرا برشمرد و بیان کرد: نارضایتی مشتریان بیمه، عموما از نحوه و میزان پرداخت خسارت است بنابراین از همه همکارانم انتظار دارم با زبان منطقی و نرم، مشتری را متقاعد کنند و اجازه ایجاد نارضایتی را در وی ندهند، کاری که طرح امام جواد(ع) دقیقا ناظر به همان ایجاد شد و اجرای آن نباید متوقف شود.
مدیرعامل بیمه کوثر با اعلام خرسندی از افزایش رضایت مشتریان در سال 1400 خاطرنشان کرد: افزایش رضایت بیمه گذاران از عملکرد شرکت باعث شده است که امروز نام «شرکت بیمه کوثر» در بین بیمه گذاران بزرگ و ویژه کشور بر سر زبان ها بیفتد. همین مزیت برای ما امکان حضور جدی در مناقصات مختلف و رقابت با شرکت های قدیمی و بزرگ تر را فراهم کرده است که تبعا می تواند به افزایش پرتفوی و سوداوری شرکت منجر شود.
مشعلچی در بخش دیگری از صحبت هایش به تشریح اهمیت و جایگاه کارکنان شرکت پرداخت و گفت: مدیران باید تفاوت ها و قابلیت های نیروهای شان را بشناسند و رفتار و انتظارشان را متناسب با همان تنظیم کنند. قطعا اگر کارمندی دچار مشکل شود در کار خودش و شرکت اختلال پیش می اید؛ بنابراین اگر مدیران متوجه مشکلی برای هر یک از همکاران شدند تا جای امکان برای حل آن تلاش کنند و اگر لازم شد موضوع را به بنده منعکس کنند. قطعا ما تا جایی که حدود اختیارات اجازه بدهد و البته ظلمی به دیگران نباشد همه تلاش مان را برای کمک به کار خواهیم بست. با این رویکرد هم یک نیروی کم رمق و خسته باقوت به انجام وظایف خود بازخواهد گشت و هم سایر کارکنان وقتی ببینند شرکت تا چه اندازه برای شان احترام و ارزش قایل هستند وفادارانه تر و حتی فراتر از حدود قانونی برای سازمان مایه می گذارند، موضوعی که در بیمه کوثر من به کرات در این سال ها دیده ام و می بینم.
وی مراقبت از خود و دیگر همکاران را یک اصل مهم و راهبردی در هر سازمان بالغ و رشدیافته دانست و افزود: نظارت و خودکنترلی در کنار هم مکمل هستند و می توانند از اتفاقات تلخ و ناگوار جلوگیری کنند. به همان نسبت که شرکت بزرگ تر می شود توجه بیشتری را به خود جلب می کند و در این بین، احتمال تلاش افرادی که بخواهند از صداقت و بعضا اعتماد کارکنان سوءاستفاده کنند افزایش می یابد. البته به همان نسبت، تدابیر نظارتی از سوی نهادهای مختلف نیز جدی تر و سخت تر می شود. پس لازم است حساسیت مساله را به خوبی بشناسیم و به ویژه در بزنگاه ها دقیق و حساب شده عمل کنیم.
مدیرعامل شرکت بیمه کوثر در پایان صحبت هایش با تبریک به استان های بوشهر، گیلان، البرز، تهران و فارس که به عنوان سرپرستی های برتر و کوشا در سال 1399 برگزیده شدند، گفت: با توجه به همت همکاران شرکت و افزایش رضایت ذی نفعان در سال گذشته، مذاکرات خوبی در سال جاری برای جذب بازارها و مشتریان بسیار ارزنده و بزرگ صورت گرفته است.
مشعلچی در پایان تاکید کرد: پاسخ گویی درست، درخور و به موقع شرط تداوم این روند مطلوب و جذب هرچه بیشتر بازار برای شرکت است، بنابراین همه مدیران و کارکنان شرکت در ستاد و سرپرستی ها و حتی نمایندگان فروش باید مهارت و توانمندی خود را برای مدیریت این شرایط افزایش دهند.