پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 247085 تاریخ : 1395/07/29-10:01:51
,10025,
بیمه پاسارگاد بار دیگر در بالاترین سطح توانگری مالی قرار گرفت

بیمه پاسارگاد بار دیگر در بالاترین سطح توانگری مالی قرار گرفت

طبق ارزیابی بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران بیمه پاسارگاد بار دیگر در بالاترین سطح توانگری مالی قرار

شرکت بیمه پاسارگاد برای چهارمین سال متوالی در سطح یک توانگری مالی قرار گرفت. طبق ارزیابی صورت های مالی مصوب سال1394توسط بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران، شرکت بیمه پاسارگاد موفق به کسب سطح یک توانگری مالی مؤسسات بیمه با نسبت توانگری 118درصد شده است.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت به نقل ازبیمه پاسارگاد،بر اساس گزارش های دریافتی، در متن نامه بیمه مرکزی آمده است: «در اجرای ماده 6 آیین نامه نحوه محاسبه و نظارت بر توانگری مالی مؤسسات بیمه (شماره 69) و حسب بررسی و کنترل انجام شده، بر اساس آخرین صورت های مالی ، نسبت توانگری مالی آن شرکت برای سال مالی 1394 معادل 118 درصد (سطح یک)، مورد تأیید بیمه مرکزی ج.ا.ا می‌باشد».

یادآور می‌شود نسبت توانگری مالی این شرکت در سال1393 برابر با 115 درصد و این نسبت برای سال 1392 معادل 105 درصد تعیین شده است. سطوح توانگری بیمه پاسارگاد در چهار سال‌ اخیر نشان می‌دهد که این شرکت‌ بیمه ، با داشتن توانگری 118 درصد و در نظر گرفتن حاشیه ریسک بالا، توانسته‌ است همچنان توانگری مالی خود را در سطح مطلوب حفظ نمایند.

گفتنی است شرکت بیمه پاسارگاد از ابتدای اجرایی شدن آیین نامه شماره 69شورای عالی بیمه تا کنون، موفق به حفظ سطح یک توانگری مالی خود در صنعت بیمه شده و این در حالی است بیمه پاسارگاد توانسـته است با مدیریت صحیح منابع و برنامه های افزایش سرمایه شاخص توانگری مالی خود را رشد دهد. این نسبت بیانگر میزان توان مالی شرکت در قبال تعهدات خود است.

همچنین این شرکت طی سال های فعالیت خود با تکیه بر فناوری اطلاعات، مدیریت صحیح ریسک، توجه به اصول مشـتری مداری و نیز رعایت آیین نامه و مصـوبات شورای عالی بیمه توانسته است به جایگاه مطلوبی در میان شرکت های بیمه دست یابد. کسب این تأییدیه، موجب گسترش بازارهای بیمه‌ای و در نهایت بسترهای حضور در مناقصه‌های کلان بیمه‌ای و افزایش پرتفوی شرکت را فراهم می‌کند. حفظ و افزایش نسبت توانگری شرکت برای حفاظت از منافع تمامی ذی‌نفعان و استفاده بهینه از سرمایه سهام‌داران امری ضروری و اجتناب‌ناپذیر است.

مؤسسات بیمه جهت اجرا و ارائه محاسبات مذکور موظفند بر اساس ماده ? آیین نامه پس از محاسبه و تأیید آن در هیأت مدیره همراه با اظهار نظر حسابرس با امضای مدیرعامل شرکت جهت تأیید به بیمه مرکزی ارسال نمایند و بیمه مرکزی نیز موظف است پس از بررسی مراتب تأیید توانگری را به مؤسسه بیمه اعلام کند.

بر اساس این گزارش، مؤسساتی که دارای نسبت توانگری مالی برابر 100 درصد و بیشتر هستند، در سطح یک، ‌مؤسساتی که دارای نسبت توانگری مالی بیش از 70 و کمتر از100 درصد هستند، در سطح دو، مؤسساتی که دارای نسبت توانگری مالی بیش از50 و کمتر از 70 درصد می باشند، در سطح سه و مؤسسات گروه سطح چهار دارای نسبت توانگری مالی بیش از 10 و کمتر از 50درصد می باشند و در صورتی که نسبت توانگری مالی مؤسسه بیمه ای کمتر از 10 باشد در سطح پنجم قرار می‌گیرد .



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 206
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران