به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت به نقل از روابط عمومی بیمه معلم، طبق ارزیابی های انجام شده، وضعیت فناوری اطلاعات و ارتباطات بیمه معلم با سایر شرکت های دیگر تحلیل گردید.
بر اساس جدیدترین ارزیابی انجام شده توسط بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات صنعت بیمه، شرکت بیمه معلم حائز رتبه پنجم صنعت بیمه در این حوزه شد.
شبنم شفیع ها مدیر فناوری اطلاعات و ارتباطات بیمه معلم ضمن بیان خبر فوق عنوان کرد: بیمه معلم در ارزیابیهای انجام شده در شاخص های هوش تجاری و امنیت شبکه و اطلاعات جزو رتبه های برتر بین شرکتهای بیمه ای گردیده است.
گفتنی است بیمه معلم فرایند مهم هوش تجاری را از سال 1389 آغاز کرد و جزء اولین شرکتهای بیمه ای بود که این فرایند را به مرحله اجرا در آورد.
مدیر فناوری اطلاعات و ارتباطات بیمه معلم به عملکرد این حوزه اشاره کرد و گفت: با پیاده سازی داشبوردهای مدیریتی، قادریم به صورت روزانه اطلاعات مربوط به بودجه، وضعیت بدهکاری و بستانکاری و درآمدها را به صورت مقایسه ای در اختیار مدیران مربوطه قرار دهیم.
این راهکار مقایسهای به مدیران این امکان را می دهد تا عملکرد واحدهای مربوطه را به صورت آنلاین رصد کنند.
وی تصریح کرد: این فرایند طی این سالها در شرکت بیمه معلم تکمیل شده و تکامل آن همچنان تداوم خواهد یافت و در ادامه با اشاره به زیر ساختهای امنیتی در بیمه معلم گفت: یکی از شاخصهایی که بیمه معلم حائز رتبه برتر گردید امینت دادهها است؛ ما در بیمه معلم به موضوع امنیت و پایداری دادهها اهمیت فراوانی داده و یک زیرساخت مبتنی بر معماری استاندارد و امن را پایه ارائه تمامی سرویسها در نظر گرفتهایم، بهطوری که بالاترین سطح پایداری و دسترسی به سرویسها و کمترین تاثیر از تهدیدات سایبری را داشتهایم.
در حوزه زیرساخت مرکزداده نیز تمامی زیرساختها مبتنی بر معماری مدرن در حوزه فاوا بوده که ارائه سرویس های کارآمد و با کیفیت را در جهت افزایش بهره وری و کاهش هزینه های عملیاتی شرکت ممکن میسازند.
وی با بیان اینکه 28 شرکت بیمه در این ارزیابی خود اظهاری کردند، گفت: گزارشی 141 صفحه ای از اطلاعات ارسالی شرکتهای بیمه تهیه و توسط بیمه مرکزی ارزیابی و راستی آزمایی شد.
مدیر فناوری اطلاعات بیمه معلم به برخی شاخصهای مهم ارزیابی عملکرد فاوا در شرکتهای بیمه اشاره کرد و گفت: پشتیبانی و نگهداری از نرم افزار و سختافزار، تعامل با سنهاب، خدمات الکترونیکی، منابع مالی و انسانی، نوآوری و خلاقیت، زیرساخت مرکزداده، امنیت شبکه و اطلاعات، هوش تجاری، استانداردسازی زیرساختهای نرم افزاری و سخت افزاری، شناسایی تقلب و نقشه راه توسعه فناوری در شرکت بیمه از جمله شاخص های اساسی این ارزیابی محسوب میشوند.