پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 624260 تاریخ : 1401/12/10-20:51:49
,10025,
بیمه سینا؛ اولین بهره بردار نرم افزار ایرانی فرآیند کاوی در صنعت بیمه

بیمه سینا؛ اولین بهره بردار نرم افزار ایرانی فرآیند کاوی در صنعت بیمه

یازدهمین پویش فناورانه سه شنبه های نوآورانه صنعت بیمه به رونمایی از نرم افزار فرآیند کاوی ایرانی بیمه سینا اختصاص پیدا کرد.

به گزارش بانک و صنعت به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل بیمه سینا؛ در یازدهمین پویش فناورانه سه شنبه های نوآورانه صنعت بیمه که با حضور رئیس کل، معاونین و مدیران بیمه مرکزی، مدیرعامل و مدیران ارشد بیمه سینا برگزار شد، بیمه سینا به عنوان اولین بهره بردار نرم افزار فرآیند کاوی ایرانی در صنعت بیمه معرفی شد.

مجید بهزادپور رئیس کل بیمه مرکزی گفت: در سه شنبه های نوآوری تلاش می کنیم شرکت های فناوری و استارتاپ ها را با شرکت های بیمه مرتبط کنیم تا شرکت های بیمه از محصولات فناوری آنها استفاده کنند.

رئیس کل بیمه مرکزی با تقدیر از مدیرعامل و همکاران بیمه سینا در بهره برداری و استفاده از این نرم افزار و ارائه این نوآوری در صنعت بیمه افزود: فناوری که مبتنی بر داده کاوی در شرکت بیمه سینا استفاده می شود نیاز جدی برای صنعت بیمه است و هدف ما این است که توسعه ابزارها و فناوری در صنعت بیمه رونق گیرد تا به این وسیله ضریب نفوذ بیمه در جامعه افزایش پیدا کند.

بهزادپور همچنین با تأکید براینکه بیمه مرکزی به عنوان مقام ناظر در صنعت بیمه قصد دخالت در کسب و کارهای شرکت های بیمه ای را ندارد، عنوان کرد: ما می خواهیم استفاده از فناوری در شرکت های بیمه سرعت گیرد و حتماً در کنار شرکت های استارتاپی و فناوری هستیم تا بین آنها و شرکت های بیمه ارتباط برقرار شود.

علی بنیادی معاون بیمه مرکزی در آغاز این مراسم گفت: هدف فناوری های نو تسهیل خدمات به مردم و کاهش هزینه بیمه گذاران است. به عنوان مثال وقتی در یک روز تعداد پرداخت خسارت از سوی شرکت های بیمه افزایش می یابد اگر شرکت های بیمه هزینه استفاده تاکسی اینترنتی به دارندگان خودروی دارای حق بیمه پرداخت کند هزینه آن کمتر از پرداخت خسارت تصادف در روز خاص خواهد شد.

عبداله سلطانی ثانی مدیرعامل بیمه سینا در یازدهمین پویش فناورانه سه شنبه های نوآورانه بیان داشت: مدیریت و بهینه سازی فرآیندها در صنعت بیمه مستلزم اختصاص زمان زیادی توسط کارشناسان و مدیران است لذا با بهره برداری از این نرم افزار ایرانی در بیمه سینا، کشف، نظارت و بهبود فرآیندهای عملیاتی با استخراج داده ها از گزارش های رویدادهای سیستم، فرآیند ها اصلاح و توسعه خواهند یافت.

سلطانی ثانی تصریح داشت، داده های شرکت بیمه به صورت خام در اختیار شرکت های فناور قرار داده شده تا با استفاده از نرم افزارهای فرآیند کاوی بهفالب نسبت به داده کاوی داده ها و افزایش سرعت خدمات، کیفیت و دقت داده ها ارتقا یابد.

نائب رئیس هیئت مدیره بیمه سینا اعلام کرد: در مراحل پرداخت خسارت، تعداد فرآیندها شناسایی و از طریق نرم افزارها تحلیل داده ها صورت می گیرد.

وی تاکید کرد، نرم افزار داده کاوی با بررسی داده ها، تحلیل جامعی از رویدادها و فرآیندهای بیمه گری نظیر فرآیند پرداخت خسارت ارائه کرده و تحلیل های مختلفی از جمله تحلیل ساختاری، زمانی و فرآیند ها را به منظور بهبود روند فعالیت ها را در اختیار مدیران قرار می دهد.

شایان ذکر است در پویش فناورانه سه شنبه های نوآورانه، دستاوردهای جدید صنعت بیمه مورد بررسی قرار می گیرد.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 214
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران