به گزارش بانک و صنعت به نقل از روابط عمومی بیمه سرمد، با حضور دکتر مصطفی زندی مدیرکل روابط عمومی بیمه مرکزی، مهندس مهدی مهدوی سرپرست و قائم مقام و جابر توان مدیرکل برنامه ریزی و فناوری اطلاعات شرکت، از شعبه مجازی بیمه سرمد رونمایی شد.
مهندس مهدی مهدوی سرپرست و قائم مقام بیمه سرمد درباره راه اندازی این شعبه و هم چنین نمایشگاه آنلاین صنعت بیمه گفت: ایده بیمه مرکزی برای برگزاری نمایشگاه آنلاین صنعت بیمه، کاملا نوآرانه و به روز بود و ما به دلیل اینکه همیشه در حوزه نوآوری پیشقدم بوده ایم، جزو اولین شرکت هایی بودیم که از آن استقبال کردیم.
وی درباره شعبه مجازی بیمه سرمد نیز گفت: امروز هم بیمه سرمد با راه اندازی شعبه مجازی در این حوزه پیشقدم شد تا از ظرفیتی که تیم فنی نمایشگاه ایجاده کرده است، به عنوان یک شعبه مجازی استفاده کند.
«در این حوزه می توان کارهای جدیدی تعریف کرد و خدمات بهتری ارائه داد»، مهندس مهدوی با ذکر این نکته درباره قابلیت های شعبه مجازی سرمد گفت: با این پلتفرم ها، هر فردی می تواند در واقع یک بنچ مارکینگ را در میان شرکت های بیمه و محصولاتشان انجام دهد و با مدیران شرکت های بیمه در یک فضای جدید و با یک تجربه متفاوت، ارتباط مستقیم برقرار کند.
قائم مقام بیمه سرمد در پایان گفت: امیدوارم این نوآوری ها برای صنعت بیمه منشأ اثر مبثت باشد، بتواند مخاطب را درگیر کند و شرکت های دیگر نیز خدماتشان را با استفاده از چنین فضاهایی توسعه بدهند.
مصطفی زندی مدیرکل روابط عمومی بیمه مرکزی نیز که نقش اصلی را در اجرای این پروژه بزرگ در صنعت بیمه برعهده دارد و با سختی های اجرای این پروژه دست و پنجه نرم کرده است، سخنانش را این طور آغاز کرد؛ «چند سال پیش که بحث آموزش های الکترونیکی و دانشگاه های مجازی مطرح شد، خیلی از افراد آن را نمی پذیرفتند و مقاومت می کردند، حتی در اوایل شیوع کرونا، پذیرش دورکاری برای سازمان ها سخت بود. اما کرونا با وجود سختی هایش، آزمایشی بود که ظرفیت های سازمان ها و شرکت ها در حوزه استفاده از فناوری های دیجیتال نمایان شود».
او با اشاره پیشگام بودن سرمد برای حضور در نمایشگاه آنلاین بیمه گفت: بیمه سرمد یکی از شرکت هایی در صنعت بیمه بود که آینده نگری بیشتری داشت و ورود به این عرصه ، نشان از جوان بودن مدیران این شرکت دارد. مدیران سرمد زودتر از سایر شرکت ها تشخیص دادند که جامعه به چه سمت و سویی می رود.
مدیرکل روابط عمومی بیمه مرکزی افزود: اما با پشت کار دوستان مجری این طرح و حمایت شرکت هایی مانند بیمه سرمد، این کار به خوبی انجام شده و امیدوارم این اتفاق برای شرکت های دیگر هم بیفتد. کارهای نوینی مانند شعبه مجازی، می تواند نمایندگان بیمه سرمد را نیز درگیر کند و از حضور آنها نیز برای ارائه خدمات استفاده کرد.
وی گفت: امیدوارم این محصول برای شرکت بیمه سرمد کارا باشد و به همه صنعت بیمه کشور توسعه پیدا کند.
جابر توان مدیرکل برنامه ریزی و فناوری اطلاعات بیمه سرمد نیز در این مراسم درباره پروژه شعبه مجازی سرمد گفت: جمع کردن کلیه فعالیت های بیمه گری و ارائه خدمات به مشتریان در کنار هم جدای از کار فنی، یک سلیقه خوب می خواهد و این اتفاق در این پروژه به خوبی افتاده است و جای تشکر دارد.
وی گفت: اگر بتوانیم این ایده را در کل محتوا و فعالیت های سازمان تسری بدهیم که محتوای ما از حالت نوشتاری و تکراری خارج شود و به سمت یک ارتباط دو طرفه پیش برود، کار بزرگی است و امیدواریم این کار برای کل سایت سرمد انجام شود تا بتوانیم در این حوزه هم پیش رو باشیم.
مهندس سلطانی یکی از مدیران پروژه نمایشگاه آنلاین بیمه و شعبه مجازی بیمه سرمد نیز در توضیح اجرای این پروژه گفت: پیشرفت های تکنولوژیک در حوزه دیجیتال، فیلم سازی و تبلیغات، هر روز فرصت های تازه ای برای خلق روش های تازه تعامل با مخاطب و مشتری برای برندها فراهم می کند. البته با وقوع پاندمی کرونا، ارائه شیوه های روزآمد مجازی بودن، دیگر نه یک انتخاب و مزیت، بلکه یک ضرورت برای حفظ برندها است.
مدیر پروژه شعبه مجازی بیمه سرمد اضافه کرد: ما با سرمایه گذاری و تمرکز بر این مساله، موفق به طراحی و تولید راه حل تازه و منحصر به فردی برای ارتباط با مخاطب با عنوان «تعامل مجازی» شدیم. با توجه به حالت تخت، مصنوعی و ماشینی تجربه های کاربری (UX) و رابط های کاربری (UI) در پلتفرم های موجود به عنوان یک ضعف و طبعا یک فرصت، به راه حلی رسیدیم که در آن هم حس تعامل مستقیم و طبیعی (و حتی چهره به چهره) انسانی و هم حس مکان و موقعیت فیزیکی و واقعی را مجددا به تجربه ارتباط برند و مشتری، این بار به شکلی حتی پیشرفته تر برگرداندیم.
او درباره نیازهای سخت افزاری و نرم افزاری کاربر در این پلتفرم هم گفت: برای استفاده از این شعبه با وجود همه نوآوری خود، نیازمند یک دیوایس و یا حتی نرم افزار مجزا نیست و می تواند بر روی بستری که در دسترس همه است، یعنی وب (HTML5) راه اندازی و ارائه شود.
مهندس سلطانی درباره روند اجرای این پروژه نیز گفت: برای طراحی این پلتفرم، حدود 2000 هزار ساعت وقت گذاشتم و برای اجرای زیرساخت های این پروژه در بخش فنی نیز، بیش از 4000 نفر ساعت کار انجام شده است، چرا که تمامی این پروژه از صفر تا صد در داخل کشور طراحی شده است و در هیچ یک مراحل ما از زیرساخت ها و پلتفرم های خارجی استفاده نکردیم.