در این برنامه جمالی اذعان کرد شرکت بیمه رازی در راستای صدور بیمه نامه عمر بر بستر وب سایت توسط نمایندگان، برنامه مدون و برپایه فناوری های به روز را طراحی و به مرحله اجرا در آورده است.
مدیر فناوری و اطلاعات شرکت بیمه رازی، ادامه داد: این برنامه در دو فاز طراحی شده که فاز اول آن در اواسط آبانماه و فاز دوم بعد از اجرای موفقیت آمیز فاز اول به بهره برداری خواهد رسید .
او در رابطه با درخواست واحد بیمه های عمر مبنی بر صدور برخط بیمه نامه تصریح کرد: در فرآیند صدور، با افرادی که درخواست بیمه نامه عمر را تکمیل کرده باشند تماس تصویری برقرار خواهد شد و بعد از تائید هویت آن ها، بیمه نامه عمر در مدت زمان بسیار کوتاهی صادر می شود.
جمالی تاکید کرد: طرح صدور بیمه نامه های برخط شرکت بیمه رازی در صنعت بیمه کشور بی نظیر است و تا به امروز چنین طرحی در این صنعت اجرایی نشده است.
او در پاسخ به این سوال که آیا می توان زیرساخت و شرایط صدور بیمه نامه های الکترونیک را به دیگر بیمه نامه ها بسط داد خاطرنشان کرد: صدور الکترونیک بیمه نامه عمر با توجه به تائید هویت افراد بسیار سخت است فلذا در صورتیکه بیمه رازی به عنوان اولین شرکت در صنعت بیمه ایران، این مهم را اجرایی کند، می تواند دیگر رشته های بیمه را نیز به صورت برخط برای بیمه گذاران خود صادر نماید.
مدیر فناوری و اطلاعات شرکت بیمه رازی با اشاره به تمدید برخط بیمه نامه های شخص ثالث گفت: نمایندگان در صنعت بیمه در زمینه صدور و تمدید بیمه نامه به صورت برخط به دو گروه تقسیم می شوند یک گروه که توانایی صدور برخط را دارند و گروهی دیگر که هیچگونه زیرساختی برای استفاده از امکانات به روز و برخط را ندارند، از این رو به دنبال آن هستیم تا طی یک برنامه جامع خدمات برخط را به گروه دوم ارائه کنیم.
جمالی ادامه داد: در دو ماه آینده نمایندگان امکان دریافت وب سرویس برای صدور بیمه نامه های شخص ثالث به صورت برخط را خواهند داشت و این مهم در حالی محقق می شود که در ماه های گذشته با ریل گذاری مناسب، زیرساخت های فناوری شرکت بیمه رازی با هزینه کرد بیش از 50 میلیارد ریال ارتقاء یافته است.
وی بیان کرد: از دستاوردهای ارتقاء زیرساخت های فناوری شرکت می توان به عدم قطعی شبکه ارتباطی در یکماه گذشته اشاره کرد.
مدیر فناوری و اطلاعات شرکت بیمه رازی یادآور شد: بستر ارتباطی شعب بیمه رازی با ستاد برپایه اینترنت و از کانال ایمن است و در آینده نزدیک برای سهولت در انجام امور به نمایندگان و همکاران شرکت بیمه رازی تنها یک نام کاربری و رمز عبور برای دسترسی به تمام درگاه های شرکت بیمه رازی ارائه خواهد شد که این مهم قدم بزرگی در کاهش فرآیندهای اجرایی در این شرکت است.
او در پاسخ به این سوال که چرا دریافت پاسخ از سوی فناوران با کندی انجام می شود، گفت: نباید فراموش کرد که تعداد درخواست های اعلامی به فناوران بسیار زیاد است و این موضوع زمان پاسخگویی را تا حدودی طولانی می کند اما با این شرایط با فناوران وارد مذاکره شدیم تا مدت زمان پاسخگویی به همراهان شرکت بیمه رازی به شدت کاهش یابد.
جمالی با اشاره به پیشنهادات بسیار خوب شبکه فروش مبنی بر صدور برخی مجوزها و استعلامات در شبکه سنهاب و همراز بیان کرد: در حوزه زیرساخت شرکت اقدامات بسیار خوبی صورت گرفته که در کنار ارتقاء زیرساخت شرکت می توان به یکپارچه سازی برنامه های کاربردی شرکت بر بستر تلفن همراه، ارتقاء خدمات شعب، کاهش مدت زمان به روزرسانی فناوران از شش ماه به چهارماه، به روزرسانی تجهیزات شعب و افزایش حجم پهنای باند شعب اشاره کرد.
لازم است ذکر شود، در پایان این نشست، تندیس پاسخگویی بیمه رازی توسط دکتر ناصرالدین اسلامی فرد مدیر روابط عمومی و امور بین الملل بیمه رازی به او اهدا شد.
گفتنی است «سه شنبه های پاسخگویی» از ابتدای سال 1400 توسط روابط عمومی بیمه رازی برگزار شده و در این مدت مدیرعامل، معاونین و مدیران ارشد این شرکت در برنامه زنده به سوالات مطرح شده از سوی نمایندگان و شبکه فروش پاسخ داده اند.