به گزارش بانک و صنعت به نقل از روابط عمومی بیمه تعاون، اطلاعات دریافتی از «شکایات علیه شرکت بیمه تعاون در سال 1399» نشان می دهد که در این سال تنها 27 مورد شکایت از این شرکت در سامانه بیمه مرکزی ثبت شده است. این عدد زمانی قابل توجه است که بدانیم تعداد شکایات ثبت شده علیه این شرکت در سال 1399 نسبت به سال پیش از آن 34 درصد کاهش یافته است.
از سوی دیگر، 55 درصد شکایات ثبت شده مربوط به رشته «پر شکایت» بیمه های اتومبیل است، به طوری که رشته های زندگی، حوادث، مهندسی و حوادث راننده، هر کدام فقط یک مورد شکایت داشته اند. سهم شرکت بیمه تعاون از کل شکایات ثبت شده در صنعت بیمه کمتر از یک درصد است.
مهمترین بخش گزارش بیمه مرکزی از شاخص «شکایات» در بیمه تعاون، مربوط به سرعت رسیدگی به شکایات است. آن طور که گزارش حکایت می کند، شرکت بیمه تعاون در سال 1399 به طور متوسط ظرف «یک روز» به شکایات واصله رسیدگی و نتیجه آن را اعلام کرده است، در حالی که این زمان در سال قبل آن 9 روز بوده است. کاهش 8 روزه زمان رسیدگی به شکایات و رساندن آن به کمترین میزان ممکن، باعث شده است این شرکت در شاخص مذکور وضعیت «بسیار مطلوب» را شاهد باشد.
بیمه مرکزی پیشتر گزارش شکایات رسیده علیه شرکت ها، زمان رسیدگی به شکایات و نیز نتیجه بررسی پرونده های شکایتی را به صورت عمومی منتشر می کرد، اما مدتی است که این روند متوقف شده است. این گزارش در بسیاری از موارد، مرجع خوبی برای بیمه گزاران پیش از عقد قرارداد با شرکت های بیمه بود.