به گزارش بانک و صنعت به نقل از روابط عمومی بانک آینده، با امضای تفاهم نامه همکاری مشترک بانک آینده و شرکت بیمه ایران توسط نادر خواجه حقوردی معاون امور شعب و بازاریابی بانک آینده و اسماعیل داورپناه معاون توسعه و مدیریت منابع شرکت بیمه ایران، زمینه ارائه خدمات متقابل بانکداری، بیمه ای و ایجاد هم افزایی لازم و پایه ریزی یک اتحاد استراتژیک مالی و اعتباری به منظور ارزش آفرینی برای مشتریان، سهامداران، کارکنان و مجموعه ذی نفعان طرفین، فراهم شد.
پشتیبانی و توسعه نظام دریافت و پرداخت الکترونیکی بیمه ایران در نقاط تعیین شده از سوی شرکت و سطح سرویس توافق شده (SLA) از موضوعات این تفاهم نامه مشترک است.
اختصاص و افتتاح حساب متمرکز یک پارچه به تعداد موردنیاز و متناسب با نیاز پروژه، توسعه خدمات از طریق سایر کانال های ارتباطی الکترونیکی به صورت تدریجی، تامین و ارائه سرویس سایر درگاه های دریافت حق بیمه از قبیل خدمات درون شعبه ای (نقد و چک)، موبایل بانک، خودپرداز (ATM)، اینترنت بانک (IPG)، USSD و سایر درگاه های موردنیاز با حفظ یکپارچگی، پنل کاربری و وب سرویس مرتبط با استخراج گزارش های واریز وجوه حق بیمه و پرداخت الکترونیکی خسارت های بیمه ایران با سطوح کاربردی و دسترسی های مورد نظر شرکت در چارچوب ضوابط بانکی، از جمله خدمات توافق شده در این تفاهم نامه است.
هم چنین، ارائه خدمات بانکی و شخصی سازی شده در زمینه های مختلف بانکی، تامین، نصب، راه اندازی و پشتیبانی دستگاه های پایانه فروش، ارائه زیرساخت های لازم برای استقرار شرکت های پرداخت یار، واریز وجوه حق بیمه پرداخت شده مشتریان به حساب های بیمه ایران در بانک، ارائه آموزش های لازم و استخراج و ارائه گزارش های مالی مربوط به خدمات دریافت و پرداخت نیز از دیگر خدماتی است که ارائه می شود.