/brand/bime/asia.png
ستاره طلایی چگونه به بیمه آسیا رسید؟
بیمه آسیا؛ سرآمد در ارتباط با مردم ایران
اهدای لوح ستاره طلایی روابط عمومی به شرکت بیمه آسیا در هشتمین جشنواره ستارگان روابط عمومی کشور نشانه آشکار از سرآمدی این شرکت در ارتباط با مردم ایران و خانواده بزرگ بیمه آسیا از بیمه گذاران گرفته تا سهامداران و البته ذی نفعان است. اما راز این ممتاز بودن را می توان از بستر دیگری هم تحلیل کرد و به این معما پاسخ داد که راستی چرا روابط عمومی بیمه آسیا باید در بین ستارگان هنر روابط عمومی ایران بدرخشد؟
به گزارش بانک و صنعت به نقل از روابط عمومی بیمه آسیا، واقعیت این است که روابط عمومی شرکت بیمه آسیا از این حیث ممتاز است که اولا یک نهاد خودساخته، همدل، برخوردار از کارشناسان مجرب و تحصیل کرده است که به معنای واقعی کلمه در صیانت از برند ملی بیمه آسیا نهایت تلاش و ابتکار خود را به کار گرفته اند و حس مسئولیت پذیری مبتنی بر اصل حرفه ای بودن و تخصصی عمل کردن با توجه به ماهیت و کارکرد یک نهاد روابط عمومی در صنعت بیمه کشور را در صدر اولویت و مسئولیت خویش قرار داده اند.
افزون بر تلاش و هنر مدیریت روابط عمومی بیمه آسیا که ترکیب نیروی انسانی آن غالبا دانش آموخته رشته ارتباطات هستند و سال ها پله های مسئولیت پذیری را با جدیت و تلاش پشت سرگذاشته اند، در میدان عمل هم شاهد تبلور یک الگوی موفق از نهاد روابط عمومی به عنوان آیینه تمام نما و البته مشاور صدیق هیات مدیره و مدیران ارشد این شرکت هم هستیم.
نکته قابل تامل که می تواند به سرمشقی برای صنعت بیمه هم تبدیل شود، جامع نگری و اشراف نسبت به حوزه های مسئولیت روابط عمومی بیمه آسیا در عرصه خبر، تحلیل، مسئولیت اجتماعی، برندینگ، صیانت و تقویت نام بیمه آسیا، ارتباط موثر و کارآمد با رسانه ها و البته یک برنامه جامع راهبردی برای پیشبرد اهداف ترسیم شده از سوی هیات مدیره بیمه آسیاست. اهدای لوح ستاره طلایی روابط عمومی به بیمه آسیا آنهم با حضور مسئولان ارشد وزارتخانه های فرهنگ و ارشاد اسلامی، بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به همراه مدیران و کارشناسان علوم ارتباطات و روابط عمومی و اساتید دانشگاه ها از این جهت هم یک دستاورد به شمار می رود که این اتفاق، میوه کسب بالاترین امتیاز در بین روابط عمومی های کشور در سال 1398 از سوی روابط عمومی بیمه آسیا در رده عملکرد مدیریتی و مسئولیت اجتماعی به حساب می آید.
پیشتاز بودن بیمه آسیا در صنعت بیمه کشور البته باعث خواهد شد تا مدیران و کارشناسان مسئولیت پذیر ، همراه با روابط عمومی این شرکت ، در آینده هم تلاش خود را دوچندان کنند تا نشان دهند که ممتاز بودن و پیشرو شدن در بین باشگاه روابط عمومی های کشور نه یک اتفاق که محصول یک فرآیند مستمر است و این فرآیند در آینده هم استمرار خواهد داشت.
موفقیت روابط عمومی در هر نهاد و سازمانی به ویژه در صنعت بیمه یک هنر و البته محصول یک کار تیمی بهره مند از دانش و تجربه است و تلاش برای حفظ اعتماد عمومی به عنوان سرمایه اصلی شرکت بیمه آسیا یک رسالت ملی است چرا که بیمه آسیا یک سرمایه ملی به شمار می رود. واقعیت این است که مدیریت و مسئولیت داشتن در روابط عمومی نه یک کار اداری که یک مسئولیت 24 ساعته است و تعطیل بردار نیست چرا که جامعه و به ویژه جامعه هدف و مخاطبان، تشنه اطلاع رسانی شفاف و سالم هستند و از این منظر همواره روابط عمومی بیمه آسیا با درک این واقعیت روشن و شناخت نسبت به نیازهای اطلاع رسانی و ارتباطی خانواده بزرگ بیمه آسیا، تلاش کرده است که با دقت و سرعت به این نیاز با استفاده از توان کارشناسان و مشاوران به نحو شایسته پاسخ دهد.
از سوی دیگر روابط عمومی بیمه آسیا با تکیه بر سیاست ها و راهبردهای کلان هیات مدیره این شرکت در حوزه مسئولیت اجتماعی و همچنین فرهنگ سازی هم، ممتاز و متفاوت ظاهر شده و انتظار می رود این فرآیند مثبت و رو به پیشرفت، در آینده هم ادامه یابد. به ویژه اینکه مسئولیت یک روابط عمومی هرچند آمیخته با هنر مردم داری و دانش ارتباطی است اما حقیقت این است که این مسئولیت وقتی به موفقیت تبدیل می شود که سنگ بنای آن بر عشق، تعهد سازمانی و تخصص گذاشته شده باشد. انتقادپذیری و مسئولیت پذیری نه یک انتخاب که یک ضرورت در مدیریت روابط عمومی است و بیمه آسیا نشان داده که همواره در برابر حقوق جامعه، بیمه گذاران و سهامداران و ذی نفعان هم انتقادپذیر است و هم مسئولیت پذیر و تلاش برای شفافیت حداکثری با رویکرد پذیرش انتقادهای سازنده و اطلاع رسانی به موقع همواره یک اصل اجتناب ناپذیر در تیم همدل، حرفه ای و البته صمیمی روابط عمومی بیمه آسیاست و دریافت نشان ستاره طلایی در جشنواره ستارگان روابط عمومی کشور تنها یک انگیزه و نقطه قوت برای تلاش بیشتر و برنامه ریزی دقیق تر جهت صیانت و تقویت از سرمایه ملی به نام بیمه آسیاست. بیش باد.