پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 513463 تاریخ : 1399/03/07-10:19:32
,10025,
بیمه آسیا و چشم انداز روشن آینده

بیمه آسیا و چشم انداز روشن آینده

راهبرد بیمه آسیا روشن است؛ ریسکی را بپذیرید که منطق داشته باشد و خدمتی را به مردم بفروشید که بتوانید خدمات پس از فروش را به موقع و با دقت ارائه کنید.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت به نقل از روابط عمومی بیمه آسیا، صنعت بیمه در سالی که گذشت فراز و نشیب های بسیاری را تجربه کرد و در این فرآیند، شرکت بیمه آسیا به عنوان بزرگ ترین شرکت بیمه خصوصی ایران گام های استوار و معطوف به آینده روشن تر را برداشت که نشان می دهد سیاست گذاری صحیح و راهبری دقیق و مبتنی بر اصول علم مدیریت و منطق اقتصادی آن هم در بازار بیمه با ریسک های خاص خود تا چه اندازه می تواند به عنوان یک الگو مورد مداقه و مطالعه قرار گیرد. چگونه است که مسعود بادین، نایب رییس هیئت مدیره و مدیرعامل بیمه آسیا از جایگاه ممتاز این شرکت در صنعت بیمه کشور سخن می گوید و کارنامه سال گذشته را بسیار چشمگیر و ناشی از رویکردی جهادی توصیف می کند؟
در ارزیابی مسیر پرافتخار گذشته و چشم انداز روشن آینده بیمه آسیا چند محور کلیدی را باید زیر ذره بین قرار داد تا بتوان تصویری درست و دقیق را در اختیار داشت؛ نخستین محور در صنعت بیمه و سنجش موفقیت یا ناکامی شرکت ها در صنعت بیمه، رصد عملکرد بیمه گری آن هاست. شاخص های کلیدی و البته متعارفی ازجمله میزان و رشد حق بیمه تولیدی و خسارت پرداختی و نسبت و ضریب خسارت به حق بیمه تنها یکروی سکه را نشان می دهد و روی دیگر به کیفیت سبد پرتفوی، مدیریت ریسک و پایداری بازده یک شرکت است.
از این منظر به مصداق آنکه گفته می شود «صورتی در زیر دارد آنچه در بالاستی» باید قبول کرد که رشد حق بیمه تولیدشده توسط بیمه آسیا و شکسته شدن رکورد فروش 6 هزار میلیارد تومانی با رشدی 37 درصدی در سال گذشته نسبت به سال قبل آن، تنها نوک کوه یخی را نشان می دهد که بخش عمده از این زیبایی و درخشش برند بیمه آسیا بر دامنه کوهی قرار دارد که شاید به چشم نیاید. چراکه رشد حق بیمه یک شرکت باسابقه در بازار پر از رقابت، به سادگی حاصل نمی شود و قطعاً در این مسیر فکرها، ایده ها، تلاش ها، راه ها و گام های بسیاری در یک مسیر هدایت و مدیریت شده است که سرمایه اصلی شرکت بیمه آسیا را تشکیل می دهد. درواقع، رسیدن بیمه آسیا به جایگاه ممتاز را می توان ثمره پیوند سیاست گذاری ها و مدیریت این برند موفق صنعت بیمه کشور با سرمایه انسانی آن در همه سطوح برگرفته از یک الگوی مبتنی بر اصل حاکمیت شرکتی دانست که باعث شده تا این نگرش در بیمه آسیا نهادینه شود که همه در یک کشتی نشسته اند و برای حرکت به سمت ساحل آرامش، صیانت از حقوق بیمه گذاران و سهامداران و ذی نفعان، همه باید تلاش کنند تا این شرکت به مثابه یک خانواده بزرگ و همدل بتواند به مسیر روشن و مطمئن خود ادامه حرکت دهد.
هراندازه، یک شرکت بیمه، حق بیمه بیشتری را به دست آورد، ریسک بیشتری را قبول کرده و از این منظر، شرکت بیمه آسیا با فروش بیش از 6 هزار میلیارد تومان حق بیمه، قطعاً ریسک بیشتری را پذیرفته است اما این ریسک بزرگ، وقتی با شاخص بهبود سطح توانگری مالی همراه باشد، نشان از آن دارد که مدیریت ریسک و حاکمیت شرکتی در بیمه آسیا به طور مستمر و جدی دنبال می شود و مدیریت این شرکت در اجرای راهبرد توسعه فعالیت های بیمه گری تنها به فروش بیشتر بدون در نظر گرفتن ریسک های احتمالی متمرکز نبوده و در عین تلاش برای در اختیار گرفتن سهم بیشتر از بازار، حسگرهای نظارتی و کنترلی فعال سازی شده است که نتیجه آن را می توان در اصلاح ترکیب پرتفوی بیمه آسیا مبتنی بر یک راهبرد مشاهده کرد، راهبرد بیمه آسیا روشن است؛ ریسکی را بپذیرید که منطق داشته باشد و خدمتی را به مردم بفروشید که بتوانید خدمات پس از فروش را به موقع و با دقت ارائه کنید.
درواقع، تائید سطح یک توانگری بیمه آسیا در سال گذشته را باید از این منظر رصد کرد که شاخص توانگری مالی این شرکت از 107 درصد در سال 97 به 145 درصد در سال 98 بهبود پیداکرده است و برآیند این بهبود دلگرم کننده، نشان از استحکام و اطمینان همه بیمه گذاران نسبت به پرداخت به موقع خسارت ها و هم سهامداران نسبت به کیفیت بازده سهام آن ها در یک افق بلندمدت خواهد بود. یکی از شاخص هایی که تائید کننده چشم انداز روشن بیمه آسیاست، بهبود شاخص نسبت خسارت به حق بیمه است به نحوی که هرچند این شرکت در سال گذشته 12.2 درصد بیشتر از سال 97 خسارت پرداخت کرده اما حق بیمه تولیدشده بیمه آسیا رشدی 37.2 درصد را تجربه کرده است. پرداخت خسارت وظیفه هر شرکت بیمه ای و جزو حقوق بیمه گذاران و بیمه شدگان است اما مدیریت یک شرکت بیمه ای باید بتواند از حقوق سهامداران و ذی نفعان هم صیانت کند، به این معنا که در عملیات بیمه گری، نهایت حساسیت و درایت خود را به کار گیرد و با فعال سازی حس گرهای نظارتی و ریسک سنجی، مانع از پذیرش ریسک های بدون محاسبات فنی شده و سازوکار پرداخت خسارت ها هم به گونه ای طراحی و اجرایی شده باشد که هم خسارت دیدگان به هنگام نیاز، دوباره با رضایت بیشتر به واحدهای صدور بیمه نامه بازگردند و هم اینکه با اعمال اصول حاکمیت شرکتی، همه مدیران، سرپرستی ها، شعب و نمایندگان و کارکنان در صیانت از یک سرمایه ملی قابل افتخار و مایه اطمینان و اعتماد مردم یعنی بیمه آسیا، احساس مشارکت و مسئولیت پذیری داشته باشد.
اینجاست که ابعاد دیگری از راز نهان موفقیت و پیشتازی بیمه آسیا در صنعت بیمه کشور نمایان می شود به نحوی که همه، اعضای خانواده خود را در موفقیت این شرکت شریک می دانند و ثمره برگزاری مجامع فصلی را می توان در تحرک ایجادشده در سازمان بزرگ بیمه آسیا با کارنامه درخشان و سابقه استوار گذشته مشاهده کرد. کسب رتبه اول در شفافیت مالی در بازار بورس، کسب رتبه برتر در گروه بیمه ای در بین 100 شرکت برتر ایران برای 22 سال مستمر، افزایش 45 درصدی سرمایه گذاری در سهام شرکت های بورسی و فرابورسی و جهش 71 درصدی سپرده های بانکی تنها بخشی از شاخص های کلانی است که نشان از درخشش بیمه آسیا دارد.
آینده بیمه آسیا روشن است و هر گامی که این شرکت برمی دارد را می توان به عنوان یک الگو مدنظر قرار دارد. چه اینکه بیمه گذار دنبال آرامش است و اطمینان از اینکه شرکت بیمه گر به هنگام اتفاق و خسارت، به موقع در کنار او خواهد بود و در کمترین زمان ممکن و با نهایت دقت، نگرانی را برطرف خواهد کرد، سهامدار هم باید خیالش راحت باشد که سرمایه اش در هر شرکتی به ویژه شرکت های ریسک پذیری نظیر شرکت های بیمه، به خوبی صیانت شده و در مسیر درست، سرمایه گذاری می شود تا بتواند بازدهی مطلوبی بابت سرمایه گذاری روی سهام یک شرکت به دست آورد. از این منظر، هم بیمه گذاران و هم سهامداران بیمه آسیا در یک بازی برد – برد شاهد میوه شیرین تلاش و وحدت اعضای بزرگ خانواده بیمه آسیا در سایه مدیریت آینده نگر و همواره ناظر و پویای این شرکت هستند. باشد که این مسیر در آینده هم طی شود. چراکه بیمه آسیا هرچند یک بنگاه اقتصادی است و منطق هر بنگاه اقتصادی در سود و زیان سنجیده می شود، اما در بیمه آسیا حتی منطق سودآوری به معنای جدی گرفتن مسئولیت اجتماعی است و اخلاق حرفه ای کسب وکار هم ، معنای دیگر و رنگ متفاوت تری پیدا می کند که نشانه هایی از این مجاهدت و مسئولیت پذیری اجتماعی را می توان در تالار افتخارات بیمه آسیا مشاهده کرد. بیش باد این دستاوردها، استوار باد گام های استوار، قوی تر شود اراده های منسجم، در سلامت بماند قلب هایی که همه برای بالندگی بیمه آسیا می تپد.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 214
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران