پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 306401 تاریخ : 1396/07/22-15:31:46
,10027,
بیش از یک میلیون بیمه نامه شخص ثالث کد یکتا دریافت کردند

:مدیرکل فناوری اطلاعات و ارتباطات بیمه مرکزی

بیش از یک میلیون بیمه نامه شخص ثالث کد یکتا دریافت کردند

اجرای طرح کد یکتا با هدف استاندارد کردن اقلام اطلاعاتی و نظارت پیشگیرانه درحوزه رشته شخص ثالث و حوادث سرنشین از اول مهرماه با ابلاغ بخشنامه ای از سوی بیمه مرکزی به شرکت های بیمه کلید خورد.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت به نقل از بیمه مرکزی، سید قاسم نعمتی با ارائه گزارشی از روند اجرای این طرح گفت: نظارت پیشگیرانه، یکی از اهداف مورد نظر بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران برای راه اندازی سامانه نظارت و هدایت الکترونیکی (سنهاب)، بود که تا حد ممکن، بخش هایی از وظایف نظارتی بیمه مرکزی، به گونه ای همزمان با صدور هر بیمه نامه یا پرداخت خسارت به انجام رسد. لذا مطالعات و اقدام هایی در توسعه سامانه سنهاب انجام شد و رشته شخص ثالث و حوادث راننده، هم به لحاظ میزان پرتفو و دارا بودن ملاحظات قانونی و هم به لحاظ اهمیت آن، برای آغاز عملیات مکانیزه و پیشگیرانه نمودن نظارت انتخاب شد.

وی افزود: چشم انداز طرح، دریافت اطلاعات صدور قبل از چاپ بیمه نامه شخص ثالث از شرکت های بیمه و بررسی و ارائه کد یکتا و چاپ آن بر روی بیمه نامه ها توسط شرکت بود که با رهنمود و حمایت های ریاست کل، هیات عامل بیمه مرکزی و همکاری مجدانه همه شرکت های بیمه مقدمات اجرای طرح فراهم شد و با صدور بخشنامه ای از تاریخ 1396.07.01 این طرح اجرایی شد.

نعمتی در تشریح جزئیات این طرح، استاندارد کردن اقلام اطلاعاتی و نظارت پیشگیرانه در حوزه رشته شخص ثالث و حوادث سرنشین، ایجاد زیرساخت لازم برای اجرای تکالیف قانونی مرتبط به بیمه شخص ثالث (طرح تحول صنعت بیمه و موضوع بیمه الکترونیک، تکالیف موصوف در قانون بیمه شخص ثالث، تکالیف مرتبط به مدیریت حمل نقل و سوخت، تکالیف مرتبط با قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز و ...)، شناسایی و پیشگیری از برخی تقلب،اشراف اطلاعاتی صنعت بیمه و بیمه مرکزی در رشته شخص ثالث (برای تصمیم گیری ها، تحقیقات، دسترسی به آمار و اطلاعات دقیق و بموقع و ...) و فراهم نمودن زیرساخت لازم برای طرح های مبتنی بر اینترنت، از جمله بیمه الکترونیک در رشته شخص ثالث، امکان پاسخ دهی آنلاین به استعلام ها، کارتی نمودن بیمه نامه شخص ثالث را از مهمترین اهداف طرح کد یکتا دانست.

مدیرکل فناوری اطلاعات و ارتباطات بیمه مرکزی افزود: از زمان آغاز طرح تا کنون، تعداد 1,056,838 بیمه نامه شخص ثالث کنترل و کد یکتای بیمه مرکزی دریافت نموده اند و تعداد 155 مورد بیمه نامه فاقد شرایط تخصیص کد بوده اند.

لازم به ذکر است، از آنجا که در ادامه تحقق اهداف دولت الکترونیک، سامانه فوق، مبنای مراوده اطلاعاتی بین صنعت بیمه با سایر صنایع و دستگاه ها اعم از قوه قضائیه، ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز، ناجا، ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت و ... خواهد بود و صرفا بیمه نامه های دارای کد یکتای بیمه مرکزی معتبر و در مراودات فوق لحاظ خواهد شد، لازم است بیمه گزاران محترم هنگام دریافت بیمه نامه از شرکت های بیمه، وجود کد یکتا بر روی بیمه نامه خود را کنترل نمایند و می توانند با مراجعه به سایت بیمه مرکزی به آدرس www.centinsur.ir از اصالت بیمه نامه و کد یکتای آن اطمینان حاصل نمایند.

 


ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 209
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران