به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت به نقل از روابط عمومی شرکت ملی پست، غلامرضا منتجب با اعلام این مطلب افزود: ثبت سفارش ارسال مرسوله به صورت حضوری و غیرحضوری، دریافت بارکد رهگیری به منظور شناسایی و پیگیری مرسولات، استعلام نرخ پستی، رهگیری بسته، نمایش تصویر امضای گیرنده و اطمینان از دریافت مرسوله و اطلاع از مراحل سیر و وضعیت بسته از طریق دریافت پیامک؛ از جمله خدمات الکترونیکی است که پست به شرکت های حمل و نقل ارایه می دهد.
وی رونق تجارت الکترونیک را از دیگر اولویت های پست عنوان کرد واظهار داشت: پست با ایجاد بازار الکترونیک، امکان خرید و ارسال سفارشات اینترنتی ( کالا و خدمات) را به صورت پرداخت آنلاین و یا در محل دریافت فراهم کرده است.
به گفته او، در این بستر فروشگاه ها از طریق کال سنتر، وب سرویس یا وب سایت ebazar.post.ir اقدام به ثبت سفارش، ارسال و رهگیری کالا و خدمات سفارش شده، می کنند.
منتجب ساماندهی کسب و کارهای اینترنتی را به عنوان یکی دیگر از ماموریت های پست برشمرد و افزود: پست با راه اندازی سامانه مدیریت الکترونیکی حمل کالا (get way)، حدود چهار هزار کسب و کار را از طریق وب سرویس به سامانه یاد شده متصل کرده که علاوه بر امکان ثبت سفارش، امکان استعلام وضعیت سفارش، پرداخت و تسویه هزینه نیز امکانپذیر است.
مدیر کل توسعه زیرساخت و امنیت شبکه تصریح کرد: پیاده سازی طرح های توسعه بخش پست در این زمینه، علاوه بر تسریع در انجام امور و فرایندهای خرید و فروش های اینترنتی بویژه برای کسب و کارهای نوپا و استارتاپی، تامین نیازهای روز مشتریان را مدنظر دارد.