به گزارش بانک و صنعت به نقل از روابط عمومی بیمه پارسیان، این شرکت در روز نخست با سرمایه ای معادل 160 میلیارد ریال آغاز به فعالیت نمود. در افق بلندمدت و با افزایش حجم فعالیت های شرکت، رشد سرمایه و پشتوانه های مادی بیش از پیش ضرورت یافت و طبق هدف گذاری های کارشناسی شده، هم اکنون با تلاش بی دریغ پرسنل متعهد و متخصص در تحقق اهداف مدنظر، سرمایه شرکت به مبلغ 13 هزار میلیارد ریال رسیده است.
* در نگاه بلند مدیران ارشد شرکت بیمه پارسیان، نیروی کار قدر و منزلتی ویژه دارد و به مثابه سرمایه ای است که بالندگی اش، بقا و پویایی سازمان را رقم می زند. از این رو در همه ادوار تلاش شده که با بهره گیری از توانا ترین و کوشاترین جوانان برومند و تحصیلکرده این مرز و بوم، بنای رشد و تکامل شرکت به دقت هر چه تمام تر استوار گردد. افزون بر این، برای رفع دغدغه اشتغال، افزایش حجم فعالیت ها و وظایف هدفمند شرکت، همواره از رویکردهای اصلی مسئولان آینده نگر سازمان بوده و جذب نیروهای با انگیزه و مستعد به منظور رهبری و راهبری امور اجرایی از تعداد 84 نفر به حدود 1000 نفر در گذر 20 سال عمر پربار شرکت می باشد.
* پورتفوی اولیه شرکت بیمه پارسیان که سهم بزرگی از آن در سال های ابتدایی پس از تأسیس، به ارایه بیمه های شخص ثالث خودرو سهامدار عمده محدود می شد، از مبلغ حدود 1,800 میلیارد ریال در انواع رشته های بیمه ای خصوصا رشته های تخصصی در سال 1382 به رقم حدود 6,300 میلیارد ریال در آغاز دهه 90 خورشیدی و با رشدی کم نظیر به بیش از 78,000 میلیارد ریال در پایان سال 1401 و ورود به بیست سالگی شرکت در سال 1402 رسیده است. تحقق این رشد بی شک رهاورد همت و ممارست خستگی ناپذیر کارکنان و نمایندگان صبور و کارآزموده شرکت در ارایه انواع رشته های بیمه ای و نیز اعتماد عموم مردم شریف ایران عزیز به خادمان کاراندیش خود در شرکت بیمه پارسیان است.
* آنچه شرکت بیمه پارسیان را همواره در زمره نامداران عرصه بیمه کشور حفظ کرده، بهره مندی از سهام داران توانمند و تعالی خواه در پیشبرد اهداف عالی خود بوده و در طول بیست سال فعالیت، شرکت تلاش داشته که با ارایه خدمات ارزش آفرین در حوزه های بیمه گری و سرمایه گذاری، بهترین عملکرد را در راستای حفظ و ارتقای منافع سهامداران نیز به ثبت برساند. پذیرش شرکت بیمه پارسیان در بورس اوراق بهادار نیز موجب تأمین روزافزون منافع سهام داران حقیقی و حقوقی و نیز ایجاد شفافیت هر چه بیشتر در امور اجرایی گردیده است.
* با اخذ مجوزهای لازم از بیمه مرکزی ج.ا.ا، صدور انواع بیمه نامه های بازرگانی به عنوان راهبرد اصلی درآمدزایی شرکت می باشد و هر چند سبد پورتفوی شرکت در سال های ابتدایی فعالیت فراز و فرودهای فراوانی را تجربه نمود، اما به تدریج با به کارگیری ایده های نوین و تخصصی و روش های متحولانه و نیز کسب تجربیات بیشتر، شکلی ساختارمند و متناسب به خود گرفت، به گونه ای که طی سالیان اخیر دارای مناسب ترین ترکیب پرتفوی بیمه ای در میان شرکت های بیمه گر کشور به شمار می آید. رمز این موفقیت را می توان در ترکیب انواع رشته های بیمه ای با نسبتی منطقی و با لحاظ مدیریت ریسک حرفه ای و منعطف دانست که در تحقق اهداف پیش بینی شده تأثیر بسزا دارد.
* در بازار رقابتی صنعت بیمه که تعداد زیادی از شرکت های بیمه ای در آن نقش آفرینی می کنند، آن دسته از شرکت ها به توفیق می رسند که بتوانند خدمات خود را در کم ترین زمان ممکن با آسانی هر چه بیشتر در اختیار و دسترس جامعه هدف قرار دهند. از این رو به کارگیری شبکه فروش گسترده و کارآمد برای هر شرکت بیمه گر، بسیار ضروری می نماید. شرکت بیمه پارسیان با درک صحیح این اهمیت در طول سالیان گذشته به صورت مستمر در حال گسترش پهنه فعالیت خود در جغرافیای ایران عزیزمان بوده، به گونه ای که مبادی ارایه خدمات خود را طی ده سال اولیه فعالیت شرکت از طریق از تعداد 14 باجه مستقر در شعب بانک پارسیان و 7 نماینده، به 31 شعبه، 21 باجه و حدود 1500 نماینده رساند و با افزایش آن در دهه دوم فعالیت هم اکنون، دارای 63 شعبه صدور و خسارت و 2370 نمایندگی می باشد و این نشان از آن دارد که بیمه گری هنوز به عنوان شغلی پردرآمد و با آتیه از سوی متقاضیان حضور در بازار کار صنعت بیمه رو به گسترش است.
* در کنار همه فعالیت های اقتصادی و تجاری شرکت بیمه پارسیان، این شرکت با نگاهی ویژه به مسئولیت های اجتماعی خود، همواره در تلاش برای محرومیت زدایی از مناطق کم برخوردار و رفع مشکلات و معضلات دامن گیر افراد نیازمند اهتمام ویژه داشته و کمک های مادی به مؤسسات شناخته شده کشوری در مسیر خدمت رسانی آنان به جامعه هدف تحت پوشش و نیز احداث 5 باب مدرسه در مناطق و روستاهای محروم کشور و نیز برنامه ریزی و شروع فرآیند ساخت 2 باب مدرسه دیگر در مناطقی از این دست، تنها نمونه هایی از اقدامات صورت پذیرفته توسط شرکت بیمه پارسیان در سال های اخیردر این زمینه می باشد و گامی هر چند کوچک برای آبادانی این آب و خاک مادری برداشته شده است.
* فناوری دیجیتال عرصه های مختلفی از جامعه اقتصادی را تحت تاثیر خود قرارداده و صنعت بیمه نیز از تاثیرات آن بی نصیب نبوده است. ایجاد تحول شگرف ایجاد شده ناشی از این فناوری در سازمان ها به تحول دیجیتال تعبیر می گردد.
بیمه پارسیان، هم راستا با کل صنعت بیمه کشور و سایر بخش های اقتصادی و حتی در گامی فراتر از آن ها، موضوع تحول دیجیتال را در دستور کار خود قرارداده و در این مسیر با تشکیل کمیته تحول دیجیتال تلاش مضاعفی را در این خصوص به عمل آورده است. در این کمیته، موضوعات مختلفی از قبیل تعیین و تصویب پروژه های زیربنایی مرتبط با فناوری دیجیتال در بیمه پارسیان، بررسی امکان بهره مندی از مشاوران خبره در عرصه تحول دیجیتال و ترسیم نقشه راه تحول دیجیتال بیمه پارسیان مورد رسیدگی قرار گرفته و پروژه های «توسعه نرم افزار کاربردی چـتر همراه (پارسی نو)، سامانه بازدید غیرحضوری بیمه های بدنه خودرو، سامانه اعلام خسـارت غیرحضوری بیمه بدنه، سامانه یکپارچه نظارت و اجرای درمان، محیط کار ترکیبی (Hybrid Work)، سامانه تعیین برخط مقصر حادثه خودرو (کروکی آنلاین)، سامانه صدور و تمدید الکترونیکی بیمه نامه، پورتال الکترونیکی، راه اندازی باشگاه مشتریان بیمه پارسیان و سامانه مدیریت ارتباط با مشتریان، بهره برداری از کتابخانه الکترونیکی بیمه پارسیان، امضای دیجیتال و ...» تحت نظارت کمیته تحول دیجیتال، انجام شده و یا در حال انجام است.
* شرکت بیمه پارسیان، به منظور تکمیل زنجیره ارزش، بالابردن رضایت مشتریان و انجام دقیق و بهینه موضوع فعالیت خود، شرکت «یاری رسان تارا پارس» را در سال 1384، با ماموریت ارایه خدمات بازدید اولیه و ارزیابی خسارت رشته های بیمه ای به ویژه درمان، شرکت «آتیه پارسیس پارس» را در سال 1389، با ماموریت انجام فعالیت های سرمایه گذاری و ارایه خدمات مرتبط با بازارهای مالی تاسیس نمود و در سال 1401 نیز، شرکت «بیمه اتکایی آوای پارس»، به عنوان شرکتی پیشرو در حوزه بیمه های اتکایی، مدیریت ریسک و دیگر خدمات مالی و سرمایه گذاری در بازارهای داخلی، منطقه و سایر کشورهای در حال توسعه، با حسن شهرت و با بالاترین استانداردهای ارایه خدمات به بیمه گران آغاز به فعالیت نمود.
* و حال، شرکت بیمه پارسیان در عبور از دو دهه فعالیت گران بهای خود، از نهالی نورس به درختی پربار و سترگ که ریشه در تخصص و انگیزه کارکنان خود و نیز اعتماد آحاد مختلف جامعه به بیست سال خدمت صادقانه و حرفه ای آن دارد، بدل شده و تلاش می کنیم که همچنان با تکیه بر توانمندی سرمایه انسانی خویش و بهره مندی از فن آوری های روزآمد در تحقق سازمانی تعامل گرا و تعالی خواه، بر تارک صنعت بیمه کشور بدرخشیم و رضایت مندی و آرامش خیال مشتریان و دیگر ذی نفعان مان را با ارایه مجموعه ای از بهترین و نوآورترین محصولات و خدمات بیمه ای پدید آوریم. امید که این پشتوانه های عظیم و ارزنده، همچون همیشه مشوق و روشنای مسیرمان در ادامه فعالیت خادمانه در این صنعت گردند.