به گزارش بانک و صنعتبه نقل ازروابط عمومی بانک ملی ایران، جشنواره «بانک محبوب من» هر ساله با هدف اعتلای سطح کیفی خدمات بانکداری و بهبود ارتباط مردم با بانک ها برگزار می شود و آگاه کردن مدیران بانکی کشور از نظرات مردم یکی از مهم ترین دستاوردهای این جشنواره به شمار می رود.
شاخص ارزیابی انتخاب برترین بانک در این جشنواره، نظرات و دیدگاه های مردم درباره خدمات بانک هاست چرا که مردم به عنوان شاخص اصلی سنجش کیفیت و عملکرد، مهم ترین نقش را در این مسیر ایفا می کنند.
ایجاد فرصت نظر دادن مشتریان بانک ها درخصوص خدمات با یک جامعه آماری بالا، ایجاد ارتباط بی واسطه میان مدیران ارشد بانک ها و مشتریان، ایجاد زمینه افزایش رضایتمندی مشتریان با آگاه کردن مدیران بانکی کشور از نظرات مردم، فرصت بیشتر دیده شدن مشتریان در فرآیندهای تصمیم گیری نظام بانکداری، ایجاد فضای رقابتی سالم میان بانک های کشور و... از جمله اهداف برگزاری این جشنواره است.
در این جشنواره درخصوص خدمات بانکی از مشتریان بانک ها نظرسنجی اینترنتی به عمل می آید.
« بانک اصلی شما کدام بانک است؟»، « با شنیدن نام بانک خود اولین کلمه ای که به ذهن شما می آید، چیست؟»، «آیا از بانک در حوزه آموزش نکات امنیتی و نحوه استفاده از خدمات بانکی راضی هستید؟»، «بیشترین استفاده شما ازکدام یک از خدمات بانک است؟» و «مهمترین دلیل شما برای انتخاب بانک و افتتاح حساب چه بوده است؟» سوالاتی است که در این جشنواره از مخاطبان پرسیده می شود.