پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 225195 تاریخ : 1395/06/21-14:23:26
,10025,
برخی از شرکت‌های بیمه کارمزد نمایندگان را به‌طور کامل نمی‌پردازند یا دیرتر پرداخت می‌کنند

ضیاءالدین صادقیان مدیر امور شعب و نمایندگان بیمه رازی در مصاحبه ای با بخش باشگاه مدیران روزنامه دنیا

برخی از شرکت‌های بیمه کارمزد نمایندگان را به‌طور کامل نمی‌پردازند یا دیرتر پرداخت می‌کنند

پرداخت هرگونه کارمزد به نمایندگان براساس آیین‌نامه بیمه مرکزی است. اینکه برخی از شرکت‌های بیمه کارمزد نمایندگان را به‌طور کامل نمی‌پردازند یا دیرتر پرداخت می‌کنند

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت به نقل ازبیمه رازی، این موضوع مهمی است که حل آن نیاز به راهکارهای نوین ندارد، زیرا کارمزد پرداختی به نمایندگی‌های بیمه، براساس آیین‌نامه بیمه مرکزی است و شرکت‌های بیمه نمی‌توانند از آیین‌نامه مربوط به پرداخت کارمزدها عدول کنند، زیرا اعتبار آنها از بین رفته و زیر سوال می‌روند.کارمزد نمایندگان شرکت‌های بیمه در رشته‌های مختلف توسط بیمه مرکزی تعیین شده و حسابرسان مستقل هر شش ماه یک‌بار پرداخت کارمزد به نمایندگان را رصد می‌کنند. نهاد ناظر (بیمه مرکزی) نیز از طریق سامانه سنهاپ بر پرداخت کارمزدها نظارت دارد و اگر کمتر از رقم تعیین‌شده به نمایندگان پرداخت شود، شرکت‌های بیمه مورد سوال واقع می‌شوند. بعضا نمایندگان فروش در قراردادهای بزرگ مدعی هستند که کارمزد آنها به درستی محاسبه نمی‌شود، در قراردادهای بزرگ تا یک سقف مشخص، درصد نمایندگان مشخص است و در صورتی که رقم قرارداد از آن سقف بالاتر رود، براساس جدول مخصوص درصدها به‌صورت پلکانی کاهش می‌یابد و این‌طور نیست که کارمزد نمایندگان در نظر گرفته نشده یا شرکت‌ها بخواهند نمایندگان خود را دور بزنند. در بیمه رازی برای برخورد با این موضوع راهکاری تدوین شده است، به‌ طوری که پرتفوی نمایندگان هرچند ماه یکبار (دست‌کم هر شش ماه یکبار) رصد و ضریب خسارت نماینده‌ها بررسی می‌شود. در صورتی که ضریب خسارت نماینده‌ای غیرمتناسب باشد، به آن نماینده اخطار داده می‌شود؛ در صورتی که ضریب و تعدد خسارت نماینده‌ای افزایش داشته باشد، ممکن است مانع از صدور بیمه‌نامه آن نماینده شده یا اجازه صدور در یک رشته خاص را تا اطلاع ثانوی به وی ندهیم تا بررسی‌های لازم انجام شود. به‌عنوان نمونه اگر از100 ماشین بیمه شده، 30 خودرو با مشکل مواجه شوند، نشان می‌دهد که این نماینده به مدیریت ریسک توجه نکرده است؛ هرچند ممکن است از 100خودروی بیمه‌شده، یک خودرو با خسارت مواجه شده و شرکت ملزم به پرداخت150میلیون تومان خسارت شود ولی این خسارت معقول است. باید نظارت و کنترل کمی ‌و کیفی و فنی و مالی بر نمایندگان افزایش یابد و به‌طور میانگین برای هر 50 نماینده یک ناظر وجود داشته باشد. در حال‌حاضر شرکت‌های بیمه برای آموزش نمایندگان خود هزینه‌های مادی و معنوی انجام می‌دهند تا این نماینده به آگاهی علمی ‌و عملی درباره فروش بیمه‌نامه‌ها برسد؛ با این حال آیین‌نامه75 بیمه مرکزی به این نماینده اجازه می‌دهد که بدون مانعی از یک شرکت بیمه به شرکت دیگر انتقال پیدا کند. همچنین برای حل تعارض منافع بین شرکت‌های بیمه و نمایندگان آنها پیشنهاد می‌کنم، کارمزد بیمه‌نامه‌هایی که باعث ارتقای سطح فرهنگ بیمه می‌شود، افزایش یابد. باید به نمایندگان انگیزه داد؛ در حالی که رسانه‌ها بعضا به خوبی درباره رشته‌هایی مانند حوادث اطلاع‌رسانی می‌کنند، اما از فروش این نوع بیمه‌نامه‌ها استقبال نمی‌شود، زیرا انگیزه لازم در شبکه فروش وجود ندارد.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 200
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران