رضا گودرزی با اشاره به توسعه بانکداری الکترونیک در این بانک، اظهار داشت: هدف ما این است که نسبت به توسعه زیر ساختها اقدام کنیم تا ظرفیتهای جدید ایجاد شود و مشتریان بیشتر از خدمات بانکداری الکترونک استفاده کنند.
وی با بیان اینکه شاخص بانکداری الکترونیک تعداد تراکنشها است، افزود: اگر تعداد تراکنشهای تلفنبانک صادرات در سال 90 را با سال 91 مقایسه کنیم حدود 35 درصد و تراکنشهای اینترنت بانک 37 درصد رشد داشته است؛ در بخش تلفن همراه استقبال خیلی خوبی شد و حدود 45 درصد رشد تراکنش داشتیم.
مدیر امور فناوری اطلاعات بانک صادرات، گفت: تلاش ما این است که با اضافه کردن خدمات و سرویسهای جدیدتر این جذابیت را ایجاد کنیم که مشتریان بانک از بانکداری الکترونیک استفاده کنند.
وی در پاسخ به این سوال که با توجه اینکه گسترش بانکداری الکترونیک میتواند بسیاری از دسترسیها به خدمات بانکی را تسهیل کند آیا بانک صادرات قصد کاهش تعداد شعب خود را دارد، گفت: هر کدام از این کانالهای ارائه خدمت وظایفی را دارند، به عنوان مثال کانال ارائه خدمت از طریق شعبه، خودپرداز، پایانههای فروش، اینترنت بانک و موبایل بانک وجود دارد.
گودرزی افزود: بنابراین به دنبال این هستیم بسیاری از خدمات بانکی را خارج از شعبه و بدون نیاز به مشتری به داخل شعبه ارائه دهیم.
وی ادامه داد: حدود 75 تا 80 درصد مراجعات مردم به شعب برای پرداختها و دریافتهای نقدی است که این کارها را میتوان از شعبه بیرون آورد که مزیت آن انجام عملیات بانکی در هر زمان و مکان است و شعبه برای کارهای مهمتر مورد استفاده قرار گیرد