به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت ، فرشید یعسوبی درباره بازآفرینی نظام بانکی در عصر ارتباطات نوین، افزود: صنعت بانکداری از دو جنبه کسب و کار و فن آوری تحت تاثیر مدل های نوظهور از جمله فین تک ها، بانکداری اجتماعی، پول های الکترونیک و غیره است که خوشبختانه سیستم بانکداری ما همگام با مدل های روز دنیا در حال فعالیت است اما در شیوه های کسب و کار با عقب ماندگی هایی مواجه هستیم که باید آن را اصلاح کنیم.
وی ادامه داد: فناوری و تکنولوژی دنیا به سرعت در حال پیشرفت و توسعه بوده و صنعت بانکداری جهان در تلاش است تا خود را به روزرسانی کند. در کنار این تغییرات شیوه های بانکداری هم در حال تغییر است و این سوال پیش می آید که بازهم نیازی به شعبه و متصدی امور بانکی وجود دارد یا خیر؟
یعسوبی ضمن رد این موضوع، گفت: با ظهور موبایل بانک ها، خودپردازها و غیره دیگر نیازی به شعبه فیزیکی یا متصدی خدمات بانکی نیست و باید تغییرات در وظایف ایجاد و متصدیان خدمات بانکی به مشاوران مالی و بانکی تبدیل شوند. پس تمام این مباحث ما را مجبور به تغییر ارزش ها و رفتارهای بانکی خواهد کرد تا بتوانیم با استفاده از شیوه های جدید در سیستم مالی و بانکی روز دنیا باقی بمانیم.