، حسین محمد پورزرندی در دیدار با کارکنان بانک شهر، با اشاره به جلسات منطقه آزاد انزلی و شهرداری رشت، اظهار داشت: مجموعه حوزهها و شعبههای بانک شهر براساس چارچوب سیاستهای بانک و مجموعه سیاستهایی که برای بانک تعریف شده حرکت میکنند .
وی با بیان اینکه 70 درصد جمعیت کشور در شهرها زندگی میکنند، افزود: روح، جان، جسم و زندگی مردم و نسل آینده در شهرها میگذرد، سیستم بانکی در گذشته کمتر از یک درصد به مجموعه پروژههای شهری توجه داشت بنابراین بانک شهر با هدف توسعه و عمران شهری تشکیل شد .
مدیرعامل بانک شهر با بیان اینکه پروژههای شهر فی نفسه سود دهی و تعریف اقتصادی دارند، گفت: در کشورهای پیشرفته اروپایی ستی بانکهایی هستند که مسئولیت حمایت از پروژههای شهری را برعهده دارند، ستی بانکها در اروپا و آمریکا تنها یک سازمان تجاری نیستند و تعاون اجتماعی دارند .
محمدپورزرندی با بیان اینکه کشورهای پیشرفته متوجه شدند که در حرکت موتور شهر باید به منابع بانکی توجه شود، تصریح کرد: بانک شهر به عنوان ستی بانک در ایران تشکیل شد و از زمان تشکیل در پروژههای کلانشهرها و از این به بعد در گیلان و شهرهای رشت و انزلی خدماتی را که در شهرهای بزرگ انجام داده است انجام و توسعه میدهد .
وی با تاکید بر اینکه امروز مشکل اصلی شهرهای بزرگ از جمله شهر رشت ترافیک و مشکل منابع است، گفت: جایگاه بانک شهر به عنوان موتور محرک در پروژههای شهری بسیار اهمیت دارد و تشکیل بانک شهر براساس نیاز مردم و شهر برنامهریزی شده است .
مدیرعامل بانک شهر با تصریح بر اینکه در حال حاضر بانک شهر بانک جوانی است و از عمر آن پنج سال میگذرد، خاطرنشان کرد: برنامه ما این است که جزو پنج بانک برتر کشور شویم و تا پایان تیرماه به این رشد دست یابیم .
محمدپورزرندی با بیان اینکه این ادعا ادعای بزرگی است و باید برای آن استراتژی بزرگ داشت، گفت: یکی از این استراتژیها این است که در آبادانی شهرها حضور پیدا کنیم و بانک را به بانک شهروند تبدیل کنیم، بانکی که تامین کننده و تسهیل کننده زندگی بهتر برای شهروندان باشد .
وی با بیان اینکه رسیدن به این هدف به این دلیل که ما به منابع انسانی هوشمند و سهامداران و مدیریت شهری اتکا داریم دور از دسترس نیست، تصریح کرد: ظرفیت بزرگی در مجموعه شهرها وجود دارد و یکی از استراتژیهایی که بانک در نیل به اهداف و چشماندازها دارد نگاه به منابع انسانی است .
مدیرعامل بانک شهر افزود: اگر ما استراتژیهای بزرگ را به برنامههای میان مدت تبدیل کنیم یکی از برنامههای اصلی ما توجه به منابع انسانی است و آن را موتور محرک بانک شهر میدانیم، سازمانهایی که بخواهند رشد کنند باید سازمان خود را تبدیل به سازمان انسانی کنند یعنی انسان محور باشند و نخستین استراتژی ما این است که بانک را تبدیل به سازمان انسانی کنیم به همین منظور از جذب تا استخدام و رهایی از خدمت و بازنشستگی برنامه داریم