به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت به نقل از اداره کل بازاریابی و تبلیغات به نقل از اداره تطبیق و مبارزه با پولشویی، در این نشست که با هدف ارزیابی عملکرد بانک انصار در راستای رعایت قوانین، مقررات و دستورالعملهای مبارزه با پولشویی برگزارشد، کلیه اقدامات صورت گرفته توسط اداره مزبور، در حوزه هوشمندسازی سامانههای بانکی شامل اصلاح فرایندهای نرمافزار نگین، سامانه مبارزه با پولشویی کاوش، ساختار سازمانی اداره، نحوه ارسال گزارش اطلاعات پایه به واحدهای برون سازمانی فعال در زمینه مبارزه با پولشویی، اقدامات کنترلی و بازدارنده در خصوص جرم پولشویی و انجام بازرسی های نوبه ای به صورت تخصصی و نیز اصلاح اطلاعات ناقص مشتریان به عنوان یکی از مشکلات عمده و زمینه ساز وقوع احتمالی پولشویی تشریح شد.
این گزارش می افزاید که این جلسه با ارایه گزارش بازرسان هر دو مرجع بانک مرکزی و واحد اطلاعات مالی (FIU) و توضیحات مدیران ارشد و مسئولین ذیربط در بانک ادامه یافت و در پایان با تهیه صورت جلسه ای ثبت و نحوه رفع مشکلات در زمینه زیرساختهای هوشمندسازی سامانه ها و احراز هویت مشتریان ایرانی و خارجی توسط سامانه های ثبت احوال و پژواک و همچنین فورس ماژور اصلاح مشتریان با اطلاعات ناقص از استمرار این اقدامات کسب اطمینان شد.
بنا بر این گزارش، نشست مذکور از اهمیت قانونگرایی، التزام به مبارزه با فعالیت های مجرمانه و تلاش بانک انصار در راستای مبارزه با پولشویی خبر می دهد و در پایان از مدیران و کارکنان بانک انصار و به ویژه واحد مبارزه با پولشویی و شعب سراسر کشور خواسته شده است که با رعایت قوانین، دستورالعمل ها و بخشنامه های مربوط به تحقق این امر یاری رسانند.