مدیریت بیمه های درمان شرکت بیمه تعاون با اشاره به راهکار اساسی حل چالش بیمه درمان در کشور گفت: مهمترین راهکار حل چالش بیمه های درمان ارائه قیمت واقعی محصول به دور از قیمت نامتعارف بازار و تمرکز بر کیفیت سرویس دهی به عنوان مزیت رقابتی است.
وی در ادامه با اشاره به میزان اثرگذاری رفتارهای سندیکائی در کاهش زیان دهی بیمه درمان و جلوگیری از نرخ شکنی گفت:سندیکا به عنوان یک نهاد صنفی پیشنهادات توصیه ای دارد و موثر ترین قسمت آن به اشتراک گذاشتن تجارب موفق و ناموفق است. شاید بتوان گفت ضمانت اجرایی واقعی برای کاهش زیان بیمه های درمان بر عهده نهاد ناظر می باشد.
سعیدی به استراتژی های بیمه تعاون در حوزه بیمه های درمان اشاره کرد و اذعان داشت:سیاست کلان بیمه تعاون در حوزه بیمه های درمان ورود آگاهانه به ریسک ها و با قیمت های های متناسب و واقعی است. به عبارت دیگر به هر قیمتی در پی رقابت قیمتی در این حوزه نیستیم و هدف اصلی ما شناخته شدن به عنوان خدمات باکیفیت است.
مدیر بیمه های درمان بیمه تعاون با بیان اینکه تمرکز بر خرده فروشی یکی دیگر از اهداف ماست، تصریح کرد: محصولات اصلی خرده فروشی در این حوزه در بیمه تعاون بیمه درمان خانواده (انفرادی) و بیمه کسب و کار های کوچک است.
وی افزود: البته این محصولات نیز چالش های اساسی خود را دارد که بیشتر نیاز به فرهنگسازی در خصوص جایگاه بیمه های بازرگانی در جامعه مشهود است. لازم است نقش بیمه های اجتماعی پر رنگ تر باشد و مردم برای آینده نگری و بیمه کردن ریسک های واقع نشده به سراغ بیمه های بازرگانی بیایند.
سعیدی با اشاره به اینکه افزایش سهم بیمه های درمان در سبد پرتفوی بیمه تعاون از دستاوردهای 1401 این شرکت بیمه محسوب می شود، به ارزیابی بهینه ریسک با توجه به زیان دهی این رشته اشاره کرد و اظهار داشت:همانگونه که مطرح شد، اگرچه توسعه بیمه های درمان به عنوان یکی از اهداف شرکت مطرح است، لیکن هدف بالا دستی در این حوزه ورود آگاهانه به قرارداد های بزرگ است تا بتوانیم پاسخگویی مناسب در مرحله خسارت داشته باشیم. بدیهی است با قیمت های غیر واقعی و وعده های غیر شفاف این مهم محقق نخواهد شد. خوشبختانه در بیمه تعاون همواره حمایت های مدیریت ارشد را در این زمینه داشته ایم.
مدیر بیمه های درمان بیمه تعاون با اشاره به اینکه بیمه درمان تکمیلی همواره مورد تاکید مدیریت شرکت بیمه تعاون بوده، به اقدامات این حوزه اشاره کرد و گفت:تاکید ایشان همواره تمرکز به سرویس دهی ایده آل در این رشته می باشد. در همین راستا اهداف اصلی ما عبارت است از:
- رضایت بیمه شده نهایی از سرعت و کیفیت سرویس دهی
- رضایت مراکز درمانی طرف قرارداد از سرعت بازپرداخت مطالبات
- دسترسی کلیه ذینفعان به همکاران بیمه تعاون بابت پرسش ها و دریافت پاسخ سریع و شفاف سازی کامل
- آرامش خاطر بیمه گذاران از انتخاب بیمه تعاون به عنوان بیمه گر خود
رزا سعیدی در ادامه انتخاب اول بیمه گذاران، شبکه فروش و حرفه ای ها را از اهداف آتی حوزه درمان در بیمه تعاون برشمرد.