به گزارش بانک و صنعت به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل بیمه مرکزی، با توجه به ضرورت انطباق ساختار دفتر ایرانی کارت سبز (National Bureau) با مقررات مصوب شورای دفاتر کارت سبز (COB) و بر اساس قانون الحاق دولت ایران به سیستم بین المللی بیمه مسئولیت مدنی وسائط نقلیه موتوری زمینی در مقابل شخص ثالث (کارت سبز) مصوب سال 1356و با توجه لزوم تسهیل عملیات کارت سبز در ایران و ارتباطات بین المللی مربوطه و ایجاد بستر مشارکت کلیه موسسات بیمه دارای مجوز صدور بیمه اجباری شخص ثالث در سیستم بین المللی مذکور، شورای عالی بیمه در جلسه مورخ 1402.05.15آیین نامه اجرایی قانون فوق (شماره 73) مصوب 1391.04.27 را اصلاح و به عنوان آیین نامه شماره 103 تصویب و رئیس شورای عالی بیمه آنرا به شرکت های بیمه ابلاغ کرد.
مهندس بهزادپور در این ابلاغیه ، اصلاحات آیین نامه مذکور را به شرکت های بیمه اعلام کرد.
بر اساس ایین نامه جدید، از آنجا که طبق مقررات آیین نامه شماره 103 ساختار فعلی دفتر ایرانی کارت سبز و نحوه اداره آن تغییر می کند و برای این امر انجام اقدامات اجرایی در ظرف مهلت مقرر اعلامی از سوی شورای دفاتر کارت سبز (COB) ضروری است، لذا کمیته راهبری متشکل از نمایندگان بیمه مرکزی ج.ا.ایران و سندیکای بیمه گران ایران با مسئولیت بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران برای این منظور تشکیل و مراتب به موسسات بیمه ابلاغ خواهد شد.
همچنین آمده است،رطبق قانون الحاق دولت ایران به سیستم بین المللی بیمه مسئولیت مدنی وسائط نقلیه موتوری زمینی در مقابل شخص ثالث (کارت سبز) "کلیه موسسات بیمه ایرانی مجاز به انجام عملیات بیمه اجباری مسئولیت مدنی دارندگان وسایل نقلیه موتوری زمینی در مقابل شخص ثالث ملزم به قبول عضویت دفتر مزبور می باشند" و مطابق مقررات شورای دفاتر کارت سبز (COB)، دفتر داخلی هر کشور عضو سیستم، موسسه ای متشکل از بیمه گران اتومبیل آن کشور است و توسط آن ها اداره می شود. لذا کلیه موسسات بیمه مربوطه مکلفند؛ ضمن همکاری لازم برای تغییرات ساختاری دفتر و انتقال وظایف به موسسه یاد شده اقدامات ابلاغی از سوی بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران و کمیته راهبری مذکور در بند «1» را بعمل آورند.