پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 492253 تاریخ : 1398/07/24-15:20:13
,10025,
آینده نگاری محصولات جدید بیمه و درمان

آینده پژوهشی در پژوهشکده بیمه تداوم می‌یابد

آینده نگاری محصولات جدید بیمه و درمان

در راستای تداوم فعالیت‌های میز آینده‌پژوهی صنعت بیمه در پژوهشکده بیمه، سه گزارش پژوهشی با عناوین استفاده از آینده‌پژوهی برای طراحی محصولات جدید بیمه‌ای، چارچوب‌بندی آینده، رهنمودی برای آینده‌نگاری استراتژیک و آینده بیمه درمان در این حوزه منتشر شد.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت به نقل از روابط عمومی پژوهشکده بیمه، در اولین گزارش با عنوان «استفاده از آینده‌پژوهی برای طراحی محصولات جدید بیمه‌ای»، مطالعه‌ای موردی ارائه شده است که در آن، یک شرکت بیمه، از ترکیبی از تکنیک‌های آینده‌پژوهی (از جمله تدوین سناریو، تحلیل لایه‌ای علّی و پس‌نگری) برای توسعه بیش از 40 مفهوم محصول جدید استفاده کرده است تا توسط تیم توسعه محصول استراتژیک آن ارزیابی شوند. در این مطالعه موردی کوتاه، فرایندی که توسط این شرکت طی شده تا این اقدامات انجام شوند، عناوین و موضوعات کارگاه‌ها و جلسات برگزارشده در این فرایند و سناریوهای تدوین‌شده برای آینده به اختصار شرح داده شده‌اند.
در گزارش دوم با عنوان «چارچوب‌بندی آینده، رهنمودی برای آینده‌نگاری استراتژیک»، فرایند آینده‌نگاری که توسط یک انجمن مرتبط با صنعت بیمه در ایالات متحده صورت گرفته، به اختصار شرح داده شده است. در این گزارش، شش گامی که برای انجام آینده‌نگاری صنعت در این انجمن طی شده، به‌طور خلاصه بیان شده است که شامل تعیین آینده مورد نظر (چارچوب‌بندی حوزه کار)، مشخص کردن روندها و نه پندارها، تعیین بیش از یک آینده (طراحی سناریوها و تشخیص عوامل تحول‌آفرین)، تعریف موفقیت، پس‌نگری و شروع آینده از امروز است.
در سومین گزارش با عنوان «آینده بیمه درمان»، ابتدا روندهایی که در حوزه سلامت مشاهده می‌شوند تشریح شده و در ادامه وضعیت بیمه‌گران درمان و محصولاتی که در آینده مورد انتظار مشتریان بیمه سلامت خواهد بود، شرح داده شده‌اند. بر پایه این گزارش تحلیل روند، در آینده محصولات بیمه انطباقی توسط بیمه‌گران سلامت ارائه خواهند شد و آن‌ها تنها بخشی از شبکه سلامت مشتریان خود خواهند بود؛ شبکه‌ای که به جز بیمه‌گران و کارکنان درمان، نقش‌آفرینان جدیدی مانند خدمات‌دهندگان تناسب اندام، استارتاپ‌های سلامت، ارائه‌کنندگان ابزارهای ورزشی و مکمل‌های غذایی و ... هم در آن حضور خواهند داشت.
این گزارش‌ها در بخش گزارش‌های پژوهشی وب سایت پژوهشکده بیمه قابل دسترسی هستند.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 238
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران