پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 513867 تاریخ : 1399/03/13-17:30:02
,15,
ایرانسل متولد شد که انحصار را از بین ببرد

مدیرعامل ایرانسل:

ایرانسل متولد شد که انحصار را از بین ببرد

مدیرعامل ایرانسل در اینستالایو خود با ماهنامه پیوست، از برنامه و رویکردهای این اپراتور در حوزه های مختلف، با محوریت مواردی نظیر پیشگامی در تحقق سبک زندگی دیجیتال، افتتاح بزرگترین دیتاسنتر ایران در هفته گذشته، فرکانس های 700 و 800، برگزاری بزرگترین کنسرت آنلاین ایران با همراهی همایون شجریان و دریافت جایزه اصلی گروه MTN توسط ایرانسل، گفت وگو کرد.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت به نقل از روابط عمومی ایرانسل، دکتر بیژن عباسی آرند که دوشنبه شب، 12 خرداد 1399، در یک گفت وگوی زنده اینستاگرامی با عنوان «شبانه های پیوست» به پرسش های آرش برهمند، سردبیر ماهنامه «پیوست» پاسخ می داد، در واکنش به پیشگام بودن این اپراتور در ارائه تکنولوژی های جدید گفت: «ایرانسل با بهره گیری از نیروی انسانی متخصص به طور مستقیم و در شرکت های همکار و با ارائه بالاترین کیفیت زیرساخت در بخش شبکه و خدمات دیتا و نیز با ارائه خدمات مختلف زندگی دیجیتال به مشترکان خود، در پی خلق یک زیست بوم دیجیتال برای ایرانیان است.».

وی افزود: ایرانسل؛ اولین و بزرگترین اپراتور دیجیتال ایران، که در روزهای گذشته با حضور آنلاین رئیس جمهور و وزیر ارتباطات، بزرگترین دیتاسنتر ایران را در غرب تهران افتتاح کرد، با سرمایه گذاری های متنوع، عملاً نشان داده که مسیر حرکت از بزرگترین اپراتور دیتا به سمت بزرگترین اپراتور دیجیتال را پیموده است.

ایرانسل، پیشگام در تحقق سبک زندگی دیجیتال
مدیرعامل ایرانسل، در این گفت وگو، با اشاره به پیشگام بودن این اپراتور در توسعه شبکه دیتای موبایل، وظیفه اپراتورها در شرایط فعلی را خلق خدمات جدید و توسعه خدمات دیجیتال بر بستر دیتا، با هدف تحقق سبک زندگی دیجیتال برای مشترکان دانست و سرمایه گذاری ایرانسل، در گروه اسنپ، لنز، چارخونه، آپ و حوزه بازی سازی و… را از این دست اقدامات برشمرد.
عباسی آرند همچنین درباره همکاری ایرانسل با اکوسیستم استارتاپی، رویکرد این اپراتور را مشارکت از طریق روش هایی از جمله تسهیم درآمد و واگذاری زیرساخت به کسب وکارهای نوپا عنوان و با اشاره به راه اندازی شرکت سرمایه گذاری «ویستا» در مجموعه ایرانسل، آن را بازوی سرمایه گذاری ایرانسل معرفی کرد و گفت که متقاضیان می توانند از طریق کانال های متعدد ارتباطی، از جمله شبکه های اجتماعی، درخواست های خود در زمینه سرمایه گذاری را به ایرانسل ارسال کنند.
عباسی آرند همچنین در پاسخ به پرسشی درباره گلایه از آن چه سیاست های غیررقابتی «اسنپ فود» خوانده می شود، تصریح کرد: اسنپ فود یک مدل قرارداد معمولی و یک مدل قرارداد همکاری عالی طراحی کرده بود که در مدل معمولی انحصاری وجود نداشت؛ ولی در مدل عالی، در ازای دریافت مزایای بیشتر، رستوران ها متعهد می شدند که در ازای دریافت مزایای بیشتر، صرفاً با اسنپ فود همکاری کنند. شورای رقابت که نخستین بار این سیاست را غیررقابتی ندانسته بود، در مرحل? دوم آن را غیررقابتی دانست و به این ترتیب به اسنپ فود دستور داده شد که مدل همکاری فوق را ادامه ندهد.
وی همچنین با تأکید بر این که «ایرانسل متولد شد که انحصار را از بین ببرد»، با اشاره به شرایط رقابتی موجود در بازار خدمات دیجیتال، به شرکت «بامیلو» در گروه اسنپ اشاره کرد که امکان ادام? حضور در شرایط رقابتی برای آن فراهم نشد.

طراحی 1000 رک برای مرکز داده بزرگ ایرانسل
مدیرعامل ایرانسل همچنین در پاسخ به پرسشی درباره مرکز داده (Data Center) بزرگ ایرانسل که روز 8 خردادماه 1399 در یک مراسم آنلاین، توسط رئیس جمهور و با حضور وزیر ارتباطات افتتاح شد، اظهار داشت: بر اساس برنامه ریزی ها، طراحی وجود 1000 رک در این مرکز داده انجام شده و فضای فیزیکی نیز در همین ابعاد برای آن پیش بینی شده بود، البته در فاز نخست و به دلیل برخی محدودیت ها، 407 رک اجرا شده و در فازهای بعدی سایر بخش ها نیز اضافه می شود.
وی افزود: بخشی از خدمات این دیتاسنتر برای زیرساخت ایرانسل و بخش دیگر نیز برای استارتاپ هایی که به این خدمات نیاز دارند، در نظر گرفته شده که به زودی سازوکار همکاری با شرکت ها در این زمینه اعلام خواهد شد.
عباسی آرند تأکید کرد: امروزه با وجود مراکز داده، برای ذخیره سازی اطلاعات، دیگر نیاز نیست هر کسی در زیرزمین سازمانش سرور نصب کند.
وی همچنین درباره پایداری شبکه ایرانسل در دوران رشد مصرف دیتا به خاطر خانه نشینی ناشی از شیوع ویروس کرونا گفت: شبکه ایرانسل از ابتدا برمبنای یک شبکه با قابلیت ارائه خدمات دیتا طراحی شده و در بحث دیتا، شبکه پایداری است که این امر، معمولاً در گزارش های رگولاتوری هم قابل مشاهده است.
وی افزود: در رقابت با سایر اپراتورها، باید گفت که ما پیش از بروز کرونا، پیش بینی هایی را در این زمینه انجام داده بودیم و با رشد مصرف، موفق شدیم تا حد زیادی کیفیت شبکه را حفظ کنیم.
وی درباره افت کیفیت خدمات اینترنت پرسرعت ثابت (TD-LTE) در برخی مناطق، آن را ناشی از برخی تداخلات رادیویی دانست و تأکید کرد که این مشکل تا حد زیادی برطرف شده است.

فیبر، 5G، فرکانس
مدیرعامل ایرانسل همچنین درباره حضور سهامدار خارجی ایرانسل در پروژه ارائه فیبرنوری به منازل (FTTH) تصریح کرد: شرکت MTN قصد سرمایه گذاری در پروژه ارائه فیبرنوری به منازل را داشت و برای آن طرح تجاری هم تهیه کرده بود؛ اما با اتفاقات پیش آمده و اوج گرفتن تحریم ها، پیش بینی انجام شده تحقق نیافت و امکان ادامه حضور این شرکت در پروژه مذکور فراهم نشد.
وی همچنین در پاسخ به پرسشی درباره بحث های موجود در مورد تحویل فرکانس های 700 و 800 مگاهرتز از صداوسیما به شبکه تلفن همراه، تصریح کرد: فرکانس برای هر کشور یک سرمایه است و هر کسی از آن استفاده می کند، لازم است به این نکته توجه کند.
وی افزود: فرکانس های پایین تر، پوشش بهتری فراهم می کنند و قدرت نفوذ بیشتری به فضاهای داخلی ساختمان ها دارند و اپراتور می تواند با تعداد سایت های کمتر، پوشش بهتری ایجاد کند. در غیر این صورت، با توجه به محدودیت های موجود برای نصب و راه اندازی دکل های مخابراتی و کمبود منابع مالی، گسترش پوشش شبکه با مشکل مواجه می شود.
عباسی آرند تأکید کرد: اعتقاد شخصی من این است که وزارت ارتباطات و صداوسیما باید با سعه صدر و حسن نیت، در این زمینه گفت وگو کنند و به راه حل نهایی دست یابند.
وی در زمینه زمان تجاری سازی خدمات شبکه نسل پنجم اینترنت همراه (5G) نیز با بیان این که هم اکنون کمیته مشترکی در وزارت ارتباطات در حال بررسی این مسأله است؛ ایجاد، توسعه و بهبود زیرساخت لازم و نیز ترویج و گسترش کاربردهای 5G در مراکز صنعتی را دو پیش نیاز مهم برای توسعه شبکه نسل پنجم اینترنت همراه عنوان کرد.

دریافت جایزه اصلی گروه ام تی ان
مدیرعامل ایرانسل درباره کسب رتبه برتر توسط ایرانسل در بین شرکت های گروه مخابراتی MTN و دریافت جایزه BRIGHT گفت: گروه ام تی ان چارچوب هایی برای ارزیابی شرکت های زیر مجموعه خود براساس استراتژی «درخشان» دارد و ایرانسل که در گذشته نیز جوایز زیر مجموعه این جایزه بزرگ را دریافت کرده بود، در سال 2019 موفق به دریافت جایزه برتر و اصلی در این زمینه شد.

وی همچنین با تأکید بر عدم ارسال پیامک های تبلیغاتی توسط ایرانسل، پیامک را یک کانال ارتباطی مرسوم در دنیا برای ارتباط اپراتور با مشترکان اعتباری (Prepaid) عنوان و تصریح کرد که با وجود این، ایرانسل طی یک سال گذشته، تعداد پیامک های مربوط به معرفی محصولات و خدمات خود به مشترکان را نیز کاهش داده است.
عباسی آرند همچنین بیان داشت: ایرانسل با توسعه اپلیکیشن ایرانسل من به عنوان نخستین برنامه مدیریت حساب کاربری مشترکان تلفن همراه در ایران، امکان مشاهده و بررسی دقیق کارکرد سیم کارت را برای مشترکان خود فراهم کرده است.

مدیرعامل ایرانسل همچنین با توجه به گلایه برخی کاربران اپلیکیشن لنز درباره عدم امکان مشاهده زنده کنسرت آقای همایون شجریان در عید سعید فطر، تأکید کرد: همکاری ایرانسل با آقای همایون شجریان با هدف فرهنگی و اجتماعی و نه بیزینسی صورت گرفت و مشاهده این کنسرت برای ایرانسلی ها رایگان بود و برای سایر کاربران هم رقم کمی به عنوان اشتراک اپلیکیشن در نظر گرفته شده بود.
وی افزود: پیش بینی می کردیم که تعداد مخاطبان آنلاین این کنسرت نهایتاً کمتر از یک میلیون نفر باشد، اما بیش از یک میلیون و 200 هزار نفر آن را مشاهده کردند که این خود دستاورد بزرگی است.
وی تأکید کرد: در اجرای این پروژه بحث انحصارگری هم مطرح نبود، کما این که برخی پلتفرم های حوزه خدمات ابری هم برای این پروژه به کار گرفته شدند.
عباسی آرند تصریح کرد: به دلیل سیاست های اتخاذ شده در زمینه امنیت شبکه و پیشگیری از مواردی مانند حمله DDOS، هنگامی که با استقبال بسیار بیشتر از حد پیش بینی مواجه شدیم، متأسفانه امکان حضور کمتر از 50هزار نفر از کاربران لنز در پخش زنده فراهم نشد، هر چند بیش از یک میلیون و 200 هزار نفر از کاربران لنز، موفق به مشاهده پخش زنده کنسرت شدند.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 207
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران