به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت به نقل از روابط عمومی بانک صادرات ایران، اپلیکیشن «صاپ» بانک صادرات ایران در هفتم اسفند ماه سال 97 همزمان با سالروز ولادت حضرت فاطمه زهرا (س) و بزرگداشت مقام زن، به منظور رفاه بیشتر مشتریان و عموم هموطنان در استفاده از خدمات پرکاربرد مبتنی بر کارت، آغاز به کار کرد و تا پایان همان سال بیش از 10 هزار کاربر آن را نصب کردند. تنوع خدمات و رضایت کاربران موجب استقبال فراوان از آن شد به نحوی که بر اساس گزارش صنعت برنامه های موبایلی در ایران که توسط «کافه بازار» منتشر شده، این اپلیکیشن در انتهای سال 98 بیشترین میزان رشد را در تعداد نصب فعال داشته و با 32 درصد رشد در میان برنامه های موبایلی پرداخت، حایز رتبه اول شد.
«صاپ» اولین اپلیکیشن ارائه دهنده خدمات کارت به کارت از مبدأ بانک صادرات ایران به سایر بانک ها است و تنها سامانه ای است که صدور آنلاین بیمه نامه به صورت مستقیم را ارائه می کند. عملیات فعال سازی سامانه به راحتی و بدون نیاز به مراجعه به شعبه انجام می شود و تنها با داشتن رمز دوم کارت بانکی می توان فعالیت های مالی را از طریق سامانه ای امن با کاربری آسان انجام داد.
انتقال وجه کارت به کارت از مبدأ بانک های عضو شتاب، خرید شارژ آنلاین/ بسته اینترنتی، فروش شارژ به صورت درون بانکی، پرداخت به حساب سازمان های خیریه و نیکوکاری، پرداخت قبوض، پرداخت قبض موبایل به صورت مستقیم، پرداخت قبوض سازمانی، گردش حساب، امکان ثبت و نگهداری تراکنش های پرکاربرد در لیست محبوب من، رویت گزارش تراکنش ها و مدیریت پروفایل مشتری از طریق منوی تنظیمات، مهمترین خدمات ارائه شده از طریق اپلیکیشن «صاپ» است.
همچنین با رونمایی از کیف پول و کدخوان الکترونیک اپلیکیشن پرداخت «صاپ» امکان تراکنش و مراوده مالی سریع و آسان بدون نیاز به حضور فیزیکی کارت های بانکی فعال در این اپلیکیشن فراهم شد. انتقال وجه بین دارندگان کیف پول «صاپ» بدون پرداخت کارمزد بانکی، پرداخت از طریق اسکن بارکد دو بعدی (QR کد) پایانه فروشگاهی در این اپلیکیشن بدون حضور فیزیکی کارت از جمله ویژگی های کیف پول «صاپ» به شمار می رود.