به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت به نقل از روابط عمومی بانک قرض الحسنه مهرایران، بانکداری الکترونیکی نوع خاصی از بانکداری است که جهت ارائه سرویس به مشتریان خود از یک محیط الکترونیکی مانند اینترنت استفاده می کند. در این نوع بانک تمامی عملیات بانکی اعم از دریافت یا واریزکردن پول، تایید امضا، ملاحظه موجودی و دیگر عملیات بانکی به صورت الکترونیکی انجام می شود.
این باجه در راستای تحقق نوآوری و ارتقای کیفیت خدمات بانکی، طیف متنوعی از سرویس های دریافت، پرداخت و انتقال وجه، افتتاح حساب، درخواست تسهیلات، خرید کارت هدیه و بسیاری خدمات دیگر را بصورت الکترونیکی به تمامی مشتریان ارائه می دهد.
بلادی چولابی مدیر شعب استان گیلان، در مراسم افتتاح اولین باجه تمام الکترونیکی شعب این استان اظهار داشت: نهادینه کردن فرهنگ استفاده از خدمات و ابزارهای الکترونیکی، توسعه بانکداری سبز و توجه به محیط زیست از طریق کاهش استفاده از کاغذ از جمله اهداف ایجاد و گشایش این باجه می باشد.
وی افزود: استفاده از ابزارهای بانکداری الکترونیک باعث رضایتمندی بیشتر مراجعین خواهد شد و با افزایش سرعت انجام فعالیت های بانکی، موجب کاهش اتلاف وقت مشتریان و همچنین خلوت شدن شعب بانک می شود.
شایان ذکر است، دراین باجه انواع خدمات الکترونیک از جمله: اینترنت بانک، همراه بانک، تلفن بانک، اس ام اس بانک، صدور انواع کارت های شتابی، درگاه الکترونیک، پایانه های فروشگاهی و ... به مشتریان ارائه می گردد.