پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 581499 تاریخ : 1400/03/09-14:44:58
,10025,
اولویت بندی استفاده از رسانه ها در آگاهی از برندهای صنعت بیمه در میان مصرف کنندگان

همگام با پژوهش در صنعت بیمه:

اولویت بندی استفاده از رسانه ها در آگاهی از برندهای صنعت بیمه در میان مصرف کنندگان

بیمه تعاون در راستای سیاست های ترویج علم در صنعت بیمه، اقدام به دستاوردهای پژوهشی متخصصان آکادمیک کرده است.

به گزارش بانک و صنعت به نقل ازروابط عمومی بیمه تعاون، این شرکت نظر به اهمیت بهره مندی علم کاربردی، اقدام به بیان دستاوردهای کاربردی مقالات پژوهشی کرده است؛ بر این اساس، در نخستین بررسی، مقاله «اولویت بندی استفاده از رسانه ها در آگاهی از برندهای صنعت بیمه در میان مصرف کنندگان» نوشته «مهسا ویسی و ندا سلیمانی» که در نشریه «مطالعات جامعه شناسی» منتشر شده است، مورد بازخوانی قرار گرفت.
در این مقاله که با هدف مطالعه تعیین عوامل اولویت بندی استفاده از رسانه ها برای آگاهی از برندهای صنعت بیمه صورت گرفته بود، جامعه آماری متشکل از 384 نفر از بیمه گذاران شرکت های بیمه شهر تهران (مستخرج شده از سامانه سنهاب بیمه مرکزی در سال 1393) و نیز خبرگان (افرادی که حداقل دارای مدرک کارشناسی ارشد در زمینه مدیریت بیمه و ده سال سابقه کاری در این صنعت داشته باشند) این صنعت مورد بررسی قرار گرفته بودند.
همچنین بر اساس این تحقیق که بر اساس 28 شاخص ارزیابی انجام شده بود، هفت رسانه شامل تبلیغات تلویزیونی، رادیو، بیلبوردهای سطح شهر، روزنامه و مجلات، اینترنت، دوستان و آشنایان (تبلیغات دهان به دهان) به عنوان اثربخش ترین رسانه ها در نظر گرفته شدند.
از دیگر سو، نتایج این پژوهش نشانگر آن است که عمده افراد بیمه های خود را از طریق شعب و نه از طریق نماینده و کارگزار بیمه تهیه کرده اند.
ویسی و سلیمانی در تحقیق خود تأکید می کنند که میزان مصرف رسانه، متمایز بودن رسانه، محتوای پیام، توانایی انتقال مطلب، به روز بودن رسانه، اعتبار رسانه، میزان جلب اطمینان، هزینه استفاده از رسانه و در دسترس بودن رسانه از جمله معیارهای کلیدی است که در معرفی صنعت بیمه از طریق رسانه به عموم مردم می تواند موثر واقع شود.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 236
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران