به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت,در هزاره سوم، سرمایه انسانی بالاترین و با ارزشترین سرمایه و بزرگترین دارایی هر سازمان و کشوری خصوصاً سازمانهای اقتصادی نظیر بانکها محسوب میشوند.
کارکنان هر سازمان اگرچه در هیچ ترازنامه و حساب و سود و زیانی آورده نمیشوند ولی نتیجه سود و زیان سازمانها را رقم میزنند و تنها سرمایهای است که با استفاده بیشتر کاهش نیافته و به صورت فزاینده توسعه پیدا میکند.
اعتقاد راسخ بانک ملی ایران براین است که «کلید توسعه سازمانها و کشورها نیروی انسانی کارآمد است.» بانک ملی ایران یکی از بزرگترین مزیتهای رقابتی خود را در میان بانکها نیروی انسانی توانمند میداند و نیروی انسانی متخصص و دانش محور را جزو دارایی خویش و کمیابترین منابع در اقتصاد دانشمحور امروز بانک ملی ایران میداند.
بانک ملی ایران مجموعاً با 38 هزار و 833 نفر کارمند که 3 هزار و 228 نفر آنها اناث هستند با ارائه محصولات و خدمات متفاوت و با کیفیت نسبت به سایرین، کاهش هزینهها، خلاقیت و نوآوری و افزایش رقابتپذیری، توسعه بانکداری الکترونیک و … وجود منابع انسانی کیفی و دانش مدار را به اثبات رسانده است.
دارایی بانک ملی ایران فقط منابع ریالی و ارزی آن نیست بلکه علاوه بر کارکنان صدیق، شریف و امانتدار آن مشتریان وفادار و فهیم این بانک نیز جزو این داراییها محسوب میشوند.