وی آموزش کارکنان، افزایش اختیارات شعب و ایجاد انگیزه میان همکاران را از الزامات پویایی در شعب دانست و خاطرنشان کرد: باید ضمن تجدیدنظر در نحوه توزیع منابع انسانی و امکانات فیزیکی، شاخص های ارزیابی عملکرد نیز بهینه شود، به گونه ای که نتایج دریافتی از ارزیابی ها به واقعیت نزدیک تر باشد.
جلیلی همچنین از همکاران بانک دی در سراسر کشور خواست پس از اشراف به امور و جزئیات کارکردها و فرایندها، پیشنهادهای اصلاحی خود را به مدیران بالادستی منتقل کنند تا همه ظرفیت بانک برای حرکت به سمت تحقق اهداف به کار گرفته شود.
در ادامه این نشست همت الله حسین زاده، عضو هیأت مدیره بانک، پایبندی به اهداف تعیین شده برای شعب را الزامی خواند و گفت: با اصلاح رویه ها به ویژه در حوزه اعتباری، باید نسبت تسهیلات تکلیفی به کل تسهیلات پرداختی بانک کاهش یابد.
وی همچنین با تأکید بر اینکه هر شعبه، یک بانک است، خاطرنشان کرد: تراز عملیاتی، سود و زیان، ترکیب منابع انسانی، آموزش کارکنان، مطالبات غیرجاری و سایر شاخص هایی که در کل بانک به طور مرتب پایش می شود، باید در شعبه توسط مسئولان آن در دوره های زمانی کوتاه مدت ارزیابی و نسبت به بهینه کردن آنها اقدام شود.
در ابتدای این جلسه، رسول سعیدی رئیس اداره مدیریت پروژه، برنامه ریزی و ارزیابی عملکرد، گزارشی از فعالیت شعب استان های بانک دی ارائه کرد. همچنین جلیل بی نظیر، جواد افتخاری، بهزاد روشن و رؤسای شعب اصفهان، مرکزی مشهد، ارومیه، بوشهر و اردبیل نیز به بیان دیدگاه های خود درباره چگونگی تحقق اهداف بانک پرداختند.