به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت ، مسعود کیماسی از جمله فعالان شناخته شده صنعت بانکداری و دارای مدرک دکتری در رشته مدیریت سیاستگذاری در بخش عمومی است. ستاد برگزاری رویداد ITE، با توجه به سوابق کیماسی در صنعت بانکداری و بازاریابی، وی را به عنوان دبیر علمی کارگاه مدیریت تجربه مشتری برگزید.
مدیریت تجربه مشتری، یکی از مولفههای تحول دیجیتالی و تلاش برای طراحی یک نقشه و واکنش نشان دادن به رابطه مشتریان با سازمان است. این مفهوم با هدف تأمین یا فراتر رفتن از انتظارات و در نتیجه بالا بردن میزان رضایت و وفاداری آنها طراحی میشود. فراوانی تکرار این مفهوم در دهه اخیر در کتابهای کسب و کار به دلیل اهمیت آن برای سازمانها، چشمگیر بوده و یکی از جدیدترین مفاهیم در حوزه ارتباط با مشتری است.
ضمن آنکه بازار جهانیشده امروز، تجربه مشتری را به یک مؤلفه تمایزآفرینِ قابلتأمل تبدیل کرده است. بررسیها نشان میدهد 62 درصد علت شکست سازمانها، در اثر بیتوجهی به نیازهای مشتریان و ناتوانایی در کسب رضایت آنها بوده است.
نظر به اهمیت این موضوع، ستاد سیاستگذاری ITE تصمیم به برگزاری کارگاه مدیریت تجربه مشتری در حاشیه ITE 2018 گرفته است. در این کارگاه آموزشی، طراحی تجربه مشتری با تاکید بر تجربیات بانکها و سازمانهای موفق دنیا مورد بحث و بررسی قرار میگیرد و در خصوص مدلها و نحوه اندازهگیری تجربه مشتری و پیادهسازی آن مطالبی ارائه میشود.