به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت به نقل از روابط عمومی سازمان تامین اجتماعی، دکتر مهدی درخشان معاون درمان سازمان در این جلسه، با بیان اینکه در تمامی مراکز درمانی کشور امکان نوبت دهی اینترنتی فراهم شده است، گفت: هدف از انجام اینکار، عدالت در دسترسی، مدیریت منابع و کنترل هزینه ها، افزایش رضایتمندی، ارتقای کیفی سطح خدمات و جلوگیری از سوء استفاده های احتمالی است.
مریم مقدم رئیس گروه فناوری و اطلاعات معاونت درمان تامین اجتماعی نیز در ادامه این جلسه گفت: در حال حاضر ابزارهای ارتباطی برای نوبت دهی غیرحضوری در مراکز درمانی این سازمان از طریق اینترنت، کدهای USSD، اپلیکیشن تلفن همراه، تلفن و وب کیوسک امکان پذیر است.
وی با اشاره به اینکه در سال گذشته، 47درصد نوبت دهی ها به بیمه شدگان این سازمان، به صورت غیر حضوری و با استفاده از ابزارهای الکترونیک انجام شده است، گفت: در سال جاری نیز، فراخوان منشی الکترونیک در دستور کار قرار گرفته است.
مقدم عدم استفاده از ابزارهای جانبی، امکان انتخاب بیمار توسط پزشک، ارائه اطلاعات دقیق به مراجعین، امکان ارائه اطلاعات جانبی و تکمیلی و کنترل مراجعات و کاهش ازدحام را از ویژگی های فراخوان منشی الکترونیک برشمرد.
وی افزود: امکان مدیریت بهینه منابع انسانی، تکریم مراجعان و احترام به حقوق بیمار، مدیریت مراجعات توسط درمانگر، اطلاع رسانی به لحظه در فضاهای عمومی و امکان مانیتورینگ برخط، از دیگر خصوصیات و قابلیت های این فراخوان است.
مقدم ادامه داد: امسال نیز مجوز 144دستگاه وب کیوسک صادر شده است و در واحدهای کلینیکی، پاراکلینیکی و داروخانه ها نیز تسری می یابد.
وی بهره برداری حداکثری از ابزارهای الکترونیکی، توسعه سیستم های مکانیزه، حرکت به سوی بیمارستان های هوشمند و افزودن سرویس های جدید از جمله پاسخ دهی، راهنمایی و نظرسنجی را از مهمترین برنامه های آتی این حوزه بیان کرد.
مقدم گفت: بر اساس پیش بینی ها و برنامه ریزی های صورت گرفته، استفاده از ابزارهای الکترونیک در بحث نوبت دهی و پذیرش بیماران، منجر به مدیریت نیروی انسانی و کاهش هزینه های مراکز درمانی شده است.
گفتنی است، در ادامه این جلسه، سایر مدیران درمان به بحث و تبادل نظر پیرامون این موضوع پرداختند.