وی با اشاره به اینکه استعدادهای زیادی که در منطقه وجود دارد، افزود: تمرکزگرایی در ایجاد اشتغال برای استعدادها در صنعت باید برداشته شود و بخشی از استعدادها در کارگاه ها و صنایع کوچک محلی و خدماتی که تأمین کننده نیازهای پتروشیمی هستند به کار گرفته شوند.
مدیر برند، مسئولیت اجتماعی و روابط عمومی شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس ادامه داد: تا جایی که امکان تأمین این نیازها در منطقه وجود دارد، برطرف کردن آن از خارج منطقه و نقاط دیگر کشور ممنوع است.
گلی با اشاره به اینکه تداخلی بین مأموریت ها و اقدام های شورای راهبردی و کمیته مسئولیت های اجتماعی شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس وجود ندارد، اظهار کرد: مأموریت شورای راهبردی در انجام پروژه های زیربنایی، عمرانی و بحران هایی مانند سیل و زلزله و توسعه فضای سبز شهری و راه سازی است، اما کمیته مسئولیت های اجتماعی این شرکت، بر توسعه کارهایی مانند ورزش همگانی، بهبود شرایط خانواده، توسعه مراکز درمانی و توانمندسازی تمرکز کرده، البته تأمین 60 درصد از هزینه های شورای راهبردی به عهده شرکت های تابع گروه صنایع پتروشیمی خلیج فارس است.
وی ادامه داد: بانک های کشور نقش مهمی در تأمین مالی پروژه های شرکت دارند و در حوزه توانمندسازی مشاغل نیز همکاری شرکت های تابع هلدینگ خلیج فارس در ماهشهر به عنوان خریدار و سرپرستی های استانی این بانک ها به عنوان تأمین کنندگان مالی، می تواند سبب اتفاق های مبارکی شود.
حضور 120 شرکت در نمایشگاه
سیدرضا مرویان حسینی، مشاور مسئولیت های اجتماعی شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس نیز در این نشست با ابراز خرسندی از برگزاری این نمایشگاه که به طور تخصصی به حوزه مسئولیت های اجتماعی می پردازد، گفت: این نمایشگاه با رویکرد توانمندسازی و حمایت از شرکت های منطقه در تأمین نیازهای عمومی و تخصصی شرکت های پتروشیمی ماهشهر و حمایت از صنایع داخل و منطقه است که کاری ارزشمند و قابل تقدیر است و با حمایت از آن می توان به توسعه اشتغال، تقویت اقتصاد منطقه و ارتقای آن امید داشت.
وی از این نمایشگاه به عنوان اتفاقی رویدادنگر که کمیت شرکت هایی که در آن حضور دارند مهم است، یاد کرد و ادامه داد: پیش از برگزاری نمایشگاه به همکاری با شرکت های خدماتی و تولیدی منطقه پرداختیم تا بتوانیم نقطه عرضه و تقاضا را پیدا کنیم. 400 واحد تولیدی و خدماتی در بررسی های اولیه این رویداد در فهرست حضور داشتند که با آنها نشست هایی برگزار کردیم، 200 واحد از این تعداد مورد بازدید قرار گرفتند و سرانجام 120 شرکت در نمایشگاه حاضر شدند.
مشاور مسئولیت های اجتماعی شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس با اشاره به تفاهم نامه هایی که در سه روز برگزاری این نمایشگاه منعقد خواهد شد، گفت: شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس، 55 تفاهم نامه با شرکت های خدماتی و تولیدی امضا می کند.
مرویان تأکید کرد: از سه سال پیش تاکنون، مطالعه و برنامه ریزی های لازم برای مسیری که در آن همکاری و رفع نیازها انجام می شود، آغاز شده است.
وی با اشاره به حضور شورای راهبردی در کنار کمیته مسئولیت های اجتماعی گفت: پارسال، پنج پروژه در حوزه آموزش و پرورش، خانواده، درمان، ورزش و اشتغال در منطقه به اجرا در آمده است.
مشاور مسئولیت های اجتماعی شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس تصریح کرد: کارآفرینان در حوزه تولید باید با کیفیت و قیمت های رقابتی مناسب، به نقطه ای برسند که مدیران عامل شرکت ها خود برای تأمین نیازهایشان به این تولیدکنندگان مراجعه کنند و نیازهای شرکت های پتروشیمی به این ترتیب از این شرکت های داخلی تأمین شود.
مرویان گفت: شورای راهبردی در حوزه سخت افزاری طرح های بلندمدت و میان مدت، فعالیت می کند، اما تمرکز مسئولیت های اجتماعی بر برنامه های خدماتی و کوتاه مدت است.
هزینه کرد 240 میلیارد تومانی در عمل به مسئولیت اجتماعی
محسن آتش زمزم، مدیرعامل شرکت عملیات غیرصنعتی و صنایع پتروشیمی ماهشهر هم در این نشست به تشریح عملکرد شورای راهبردی و این شرکت در حوزه مسئولیت های اجتماعی در سال های 98 و 99 پرداخت و اظهار کرد: با شیوع ویروس کرونا و کارهایی که برای مهار این پاندومی در منطقه لازم بود، 30 میلیارد تومان در اسفند 98 و 50 میلیارد تومان در سال 99 هزینه شد، همچنین 35 میلیارد در سال 98 و 70 میلیارد تومان در سال 99 برای همکاری با شهرستان هزینه شده است.
وی با اشاره به سیل سال 99 در خوزستان، از هزینه 10 میلیاردی این شرکت و شورای راهبردی برای کمک به سیل زدگان و بازسازی مناطق سیل زده خبر داد و گفت: سال 98 همچنین یک میلیارد و 400 میلیون تومان برای بن کتاب دانش آموزان و 6 میلیارد تومان برای خرید 8 هزار تبلت و اهدا به دانش آموزان کم بضاعت هزینه شده و به طور کلی 240 میلیارد تومان هزینه مسئولیت های اجتماعی شورای راهبردی در سال 98 و 99 بوده است.