اقدامات و برنامه های شرکت بیمه تعاون، با مدیریت جوان به گونه ای است که با انگیزه ای که دارد، مسیر خوبی را در حال طی کردن است. به طوری که رئیس کل بیمه مرکزی در این باره می گوید: «حتماَ از تجارب مدیرعامل بیمه تعاون برای پیشبرد هرچه مطلوب تر صنعت در بیمه مرکزی استفاده خواهیم کرد.» از جمله این برنامه ها که به صورت موردی به آن می پردازیم بیمه شخص ثالث تعاون است که دارای مزیت ها و تخفیفاتی است که اجباری بودن این بیمه را برای بیمه شوندگان سهل و آسان می کند.
رشد تصاعدی جمعیت جهان و رشد سریع تکنولوژی و به اقتضای تولید انبوه وسایل نقلیه موتوری زمینی، درضمن عدم انصراف از منافع غیر قابل انکار آنها در زندگی اجتماعی، آثار دردناک و زیانبار مترتب، علی الخصوص خسارات حاصل شده در اثر حوادث رانندگی در سطوح راههای بین المللی داخلی کشو باعث شده جهت ساماندهی به موضوع عبور و مرور بیمه نامه های متعددی پدید آیند.
بیمه شخص ثالث، پر مخاطب ترین نوع بیمه ای است که در ایران ارائه می شود. باید توجه داشت در صورتی که وسیله نقلیه ای، تحت پوشش این بیمه نباشد، مسلما مشکلات و عواقب سنگینی برای راننده در پی خواهد داشت. طبق تعاریفی که برای بیمه شخص ثالث ماشین وجود دارد. فردی که ماشین خودرو را بیمه کرده است، به عنوان شخص اول، شرکت بیمه گر به عنوان شخص دوم و فردی که در حین یک تصادف و حادثه آسیب می بیند، به عنوان شخص سوم یا همان ثالث در نظر گرفته می شود.
بیمه شخص ثالث خودرو برخلاف بیمه بدنه، یک بیمه اختیاری نیست و همه افراد باید این بیمه را به اجبار خریداری کنند. از نگاه برخی علت این همه استقبال از بیمه شخص ثالث به اجباری بودن آن برمی گردد.
اما باید به این نکته توجه داشت که در کنار اجباری بودن، حق انتخاب با قانون اجبار نیست و مختص شرکت بیمه ای می باشد که مزایای متعددی را برای مشتریان خود فراهم آورده باشد. امکان خرید آسان، انتخاب بدون دردسر طرح موردنظر، قیمت و تخفیفات مناسب و از همه مهمتر پرداخت به موقع خسارت از جمله مواردی است که رضایت و علاقمندی مشتریان شرکت بیمه تعاون را برای خرید بیمه شخص ثالث از این شرکت بیمه ای ترغیب می کند.
طبق اعلام مدیران شرکت، بیمه تعاون با برنامه ای که در زمینه خسارت انجام داده در رشته شخص ثالث، به صورت لحظه ای ارزیابی خسارت صورت می گیرد و نهایتاً در 48 ساعت پرداخت صورت می گیرد و هر ماه با تمام بیمه گذاران تماس گرفته و پیگیر وصول خسارات و ارزیابی رضایت از خدمات آنها می شود.
ارائه خدمات آنلاین در تمامی فرآیند ها، چه صدور بیمه نامه چه پرداخت خسارت شرکت بیمه تعاون مثبت بوده و این اقدام باعث رضایت مندی مشتریان شده است. دیجیتالی شدن خدمات به استعلام و پرداخت خسارت به زیان دیدگان در حوادث رانندگی از جمله محورهای بیمه شخص ثالث و بدنه این شرکت بیمه ای است.
مدیر بیمه های اتومبیل این شرکت در این باره می گوید:«ابتدایی ترین اقدام در این زمینه این است که بازدید اولیه به صورت غیرحضوری و برخط انجام شود و بیمه گذار، تصاویر خودروی خود را به شرکت بیمه ارسال کند؛ در واقع اینکه ما بتوانیم هم خدمات بیمه ای را کاملا به شکل آنلاین ارائه دهیم و هم بتوانیم تخلفات و صحنه سازی هایی که در این حوزه انجام می شود را به صفر برسانیم شاید امکان پذیر نباشد، اما می توان با فراهم کردن زیرساخت های لازم، هم از آمار تخلفات کم کرد، هم به سمت خدمات برخط حرکت کرد».
بیمه تعاون در حوزه صدور و فروش دیجیتال بیمه نامه پیشرفت قابل توجهی داشته و از نخستین شرکت هایی است که همکاری با استارتاپ ها را آغاز کرد و به خوبی توانست از فضا بهره برداری کند. به نظر، بیمه تعاون در حوزه صدور بیمه نامه و پرداخت خسارت دیجیتال، یک روند برد-برد را تجربه کرده است.