پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 581083 تاریخ : 1400/03/04-09:11:52
,11,
افزایش بهره وری و ارتقای رنکینگ جهانی تهران در زمینه هوشمندی

حناچی در نشست خبری مشترک با مدیرعامل سازمان فاوای شهرداری تاکید کرد:

افزایش بهره وری و ارتقای رنکینگ جهانی تهران در زمینه هوشمندی

پیروز حناچی، شهردار تهران در نشست خبری که به همراه محمد فرجود رئیس سازمان فناوری و اطلاعات شهرداری تهران و مناف هاشمی، معاون حمل و نقل و ترافیک برگزار شد، افزایش رنکینگ جهانی تهران در زمینه هوشمندی و افزایش بهره وری را از دستاوردهای حوزه هوشمندسازی تهران عنوان کرد.

به گزارش بانک و صنعت به نقل از روابط عمومی سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری تهران، پیروز حناچی، شهردار پایتخت با تاکید بر اهمیت تدوین برنامه تهران هوشمند گفت: هوشمندسازی شهر، از برنامه هایی بود که در این دوره مدیریت شهری به شورای شهر ارائه شد و شهرداری در حوزه فناوری آماده فراهم کردن این بستر بود به خصوص اینکه شرایط کرونایی در ارائه خدمات غیرحضوری و تسریع آن تاثیر داشت.
حناچی در ادامه یکی از دستاوردهای این دوره مدیریت شهری را افزایش رنکینگ جهانی تهران در زمینه هوشمندی دانست.
او در مورد شرایط استفاده از آیتم های «تهرانِ من» در شرایط بحران گفت: سامانه «تهرانِ من» بیش از 3 میلیون کاربر دارد که رقم بالایی برای یک اپلیکیشن محلی و شهری است و در مواقع بحرانی از جمله سیل و باران ها می تواند برای اطلاع رسانی به شهروندان به کمک بیاید.
شهردار پایتخت با اشاره به زیر ساخت های هوشمندسازی در تهران گفت: در سال 98 از ظرفیت زیرساخت های هوشمند استفاده کردیم و اطلاع رسانی به مردم یکی از خروجی های هوشمندسازی بوده است. اولین انتخابات تمام الکترونیک را با حضور بیش از 500 هزار نفر تجربه کردیم. در تصمیم سازی و تصمیم گیری، اطلاعات فناوری شده ما بسیار تاثیرگذار بوده و رصدخانه شهری تهران به تولید نقشه های جدید در این دوره پرداخت. رصدخانه شهری تهران که از قبل پایه گذاری شده بود در این دوره شهری به تولید نقشه های مختلف در سطح شهر پرداخت.
حناچی در پایان افزود: در حوزه پسماند و طرح سهند بهره وری افزایش یافته که بخشی از آن ناشی از اطلاعاتی است که از طریق هوشمندسازی ایجاد شده است. بخشی از همکاران ما در زمینه خودرویی شاکی هستند اما هنوز اقدام جدی انجام ندادیم. در حوزه پسماند کاهش میزان زباله روزانه تهران یکی از دستاوردهای این طرح است. بهره وری با هوشمندسازی سیستم ها افزایش یافته است و پسماند تهران از حدود هفت هزار به 5700 هزار تن کاهش یافت.
مدیرعامل سازمان فاوای شهرداری تهران نیز در این نشست به تشریح برنامه های تهران هوشمند پرداخت و گفت: سه محور اصلی در این برنامه مدنظر بود؛ نخست رویکرد مشارکت محور، دوم محور خدمت رسانی به شهروندان که دراین رابطه سعی کردیم شهرداری را در حوزه دیجیتال به اپراتور خدمات شهری تبدیل کنیم و سومین حوزه تحول دیجیتال شهرداری بود که سعی شد، نقش تسهیل کننده داشته باشیم و این مهم با یکپارچه سازی سامانه های شهرداری رخ داد.
به گفته فرجود، شهرداری در سخت ترین شرایط مالی از فناوری برای کاهش هزینه ها کمک گرفت. او افزود: برنامه تهران هوشمند دارای سه لایه ی سیاست گذاری، اهرم های هوشمندسازی و حوزه های عملیاتی مانند حمل و نقل، محیط زیست و خدمات شهری است. برنامه تهران هوشمند اکنون با 12 طرح و 54 پروژه در حال اجراست.
دبیر شورای راهبردی تهران هوشمند با بیان این که برنامه تهران تهران هوشمند جزو 6 برنامه برتر جهان در حوزه هوشمندی در کنگره شهرهای هوشمند بارسلون شد، با تشریح فازبندی این برنامه گفت: هیچ برنامه شهر هوشمندی نقطه پایان ندارد و برنامه ما درباره کارهای حوزه شهری است. در فاز نخست سال 97 برنامه ریزی ها انجام شد و از آن زمان تا سال 99 فاز نخست بود، برنامه ریزی ها برای فاز بعدی هم از سال های 1401 تا 1404 در حال انجام است.
فرجود توضیح داد: در حوزه خدمات شهروندی، مشارکت و شفافیت در دستور کار قرار گرفت مانند سامانه شفاف، داده نما، محله محوری و باهم. در حوزه شهرسازی هم دو بعد داشته از بعد شهروندی هر جا ممکن بوده خدمات غیرحضوری شده است مانند کارتابل شهروندی، خدمات الکترونیک مهندسان، پایان کار آپارتمان، مفاصاحساب نوسازی. نقشه جامع شهری هم از اقدامات دیگر بود و لایه های اطلاعاتی آن در سه سال گذشته 2 برابر شده است.
مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری تهران بیان کرد: در حوزه حمل و نقل طرح ترافیک، پارک حاشیه ای، رزرو معاینه فنی و… اقدامات بسیار بودند. در بخش خدمات شهری و گردشگری هم برنامه هایی مانند اعلام حادثه توسط ناشنوایان، خدمات الکترونیک بهشت زهرا، گردشگری مجازی، نرم افزارهای تفکیک پسماند اجرا شد.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 208
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران