این افزایش اعتماد در حالی رخ داد که عموم افراد در زمینه ارائه خدمات به موقع و مناسب آنچنان اعتمادی به صنعت بیمه ندارند و همواره نگران کارشناسی و جبران خسارت از سوی شرکت های بیمه هستند، اما بیمه رازی در پی وقوع حادثه مترو تهران با حضور به موقع علی جباری- مدیرعامل بیمه رازی در محب وقوع حادثه و هماهنگی در جهت بستری و درمان حادثه دیدگان در بیمارستان های طرف قرارداد بیمه رازی بدون دریافت کوچکترین هزینه ای، فضای جدیدی را در زمینه اعتمادسازی به صنعت و شرکت های بیمه کشور ایجاد کرد.
بررسی ها نشان از آن دارد که عموم افراد بیمه را برای جبران خسارت خریداری می کنند و بزرگترین انتظار آن ها از صنعت بیمه پاسخگویی به موقع و جبران خسارت است، که با پاسخ به این انتظار برحق ، اعتمادسازی و افزایش ضریب نفوذ بیمه رخ خواهد داد و این اقدامات چندین برابر فرهنگ سازی های از جنس ساخت تیزر و بیلبورد تاثیرگذارتر خواهد بود.
براساس این گزارش، اقدامات بیمه رازی در حادثه مترو تهران با اقبال قابل توجهی از سوی رسانه و هموطنان مواجه و اخبار اقدامات این شرکت در بسیاری از رسانه های فضای مجازی همچون خبرگزاری ها و کانال های ارتباطی بازنشر داده شده و این اخبار فقط در تلگرام بیش از 2 میلیون بار دیده شده است.