در این راستا یحیی حبیبی، رئیس اداره امور شعب مرکزی بانک ملی در گفت وگو با خبرنگار روابط عمومی این بانک، گفت: در راستای قول بانک ملی به مشتریان برای تحویل اموال مسروقه در اسرع وقت، تحویل اسناد و مدارک مثبته قابل احراز از صبح امروز (سه شنبه 24 خرداد 1401) آغاز شده است و خوشبختانه با همکاری و صبوری مشتریان محترم بانک، فضایی آرام و به دور از هیچ چالشی بر این روند حاکم است.
حبیبی ادامه داد: برای انجام هرچه سریع تر و دقیق تر امور، فعالیت همکاران بانک به ساعات اداری محدود نبوده و کار به صورت 24 ساعته انجام شده است.
وی همچنین با اشاره به این که از توانمندی های همه کارکنان بانک بهره گرفته شده، اظهار کرد: تفکیک کالاها و تحویل اسناد و مدارک قابل احراز با دستور دستگاه قضا در حال انجام است و امیدواریم هر چه سریع تر وارد مراحل بعدی تحویل اموال شویم.
رئیس اداره امور شعب مرکزی بانک ملی تصریح کرد: تک تک مراحل تحویل اموال مسروقه به مشتریان خسارت دیده از سرقت، با تصمیم دستگاه قضا انجام خواهد شد و پس از دستور مراجع قضائی بانک به مشتریان اطلاع رسانی می کند.
وی ادامه داد: اطلاع رسانی به صاحبان اموال مسروقه تنها به صورت تماس نخواهد بود و کارکنان بانک ملی با پیگیری های مستمر نسبت به اطلاع رسانی مراحل مختلف اقدام می کنند.
حبیبی در خصوص مراحل آتی تحویل اموال مسروقه از صندوق های اجاره ای توضیح داد: آمادگی های لازم در بانک ملی وجود دارد و 30 ایستگاه برای پاسخگویی به مشتریان ایجاد شده است تا روند شناسایی، احراز و تحویل اموال تسهیل و تسریع شود.
رئیس اداره امور شعب مرکزی بانک ملی همچنین در پایان خاطرنشان کرد: بانک امیدوار است که تحویل اموال مسروقه به صاحبان در اسرع وقت انجام شود، اما همان طور که اشاره شد، مراجع قضائی باید نسبت به آغاز مراحل بعد تصمیم گیری کنند.