به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت ، وی تصریح کرد : با توجه به تکلیف مجمع عمومی بانک در خصوص استقرار سامانه راهکار جامع بانکداری متمرکز (core banking) و تأکید وزارت امور اقتصادی و دارایی و بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران در این زمینه، این اقدام بزرگ انجام گرفت.
مدیر امور فناوری اطلاعات و ارتباطات بانک صنعت و معدن با بیان اینکه سامانه جدید راهکار جامع بانکداری متمرکز این بانک با مشارکت همه جانبه مدیران و کارشناسان و شرکت پیمانکار(توسن) برای کسب و کار تخصصی و توسعه ای بانک، تهیه و سفارشی سازی شده است ، تاکید کرد : این بانک طی یک فرایند حدود سه ساله ضمن مهاجرت از کلیه سیستمهای مجزا و غیر یکپارچه شامل خدمات بانکداری خرد ، سیستمهای مشتریان (سه زیر سیستم مجزا)، زیر سیستمهای مالی شامل حسابداری و دفتر کل، زیر سیستم اعتبارات اسنادی ارزی، تسهیلات ارزی، اعتبارات اسنادی ریالی، ضمانت نامه های ریالی و ارزی، سامانه های گزارش گیری غیر یکپارچه موجود و ...، سامانه جدید راهکار جامع بانکداری متمرکز خود را راه اندازی نمود.
آهی تاکید کرد : همراه با استقرار سامانه جدید، فرایند اعطای تسهیلات بانک مشتمل بر بخشهای پذیرش، ارزیابی، نظارت، وصول مطالبات و حقوقی بصورت کامل مبتنی بر سامانه نوین فرایند کسب و کار (BPMS)، به صورت الکترونیکی برای اولین بار در کشور پیاده سازی و مورد بهره برداری قرار گرفت. آهی تصریح نمود: سامانه جدید بانک از حیث درجه مکانیزاسیون فرایندهای کسب و کار، سطح یکپارچگی، سرعت تولید و استفاده از تکنیکهای جدید مانند BPMS، در کشور بی نظیر است.