پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 432549 تاریخ : 1397/09/11-17:33:30
,15,
استفاده هر خانواده ایرانی از حداقل یک خدمت دولت الکترونیک

رییس سازمان فناوری اطلاعات هدف سال 1400 را اعلام کرد:

استفاده هر خانواده ایرانی از حداقل یک خدمت دولت الکترونیک

رییس سازمان فناوری اطلاعات ایران استفاده هر خانوار مستقر در ایران را از حداقل یک خدمت دولت الکترونیک در سال را از اهداف سال 1400 این سازمان برشمرد و گفت : توزیع یافتگی منصافه تراکنش خدمات دولت الکترونیک از اولویت‌های جدی در این بخش است و از همین نقطه امنیت و عدالت عمومی در کشور شکل می‌گیرد.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت به نقل از روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، امیر ناظمی رییس سازمان فناوری اطلاعات در مراسم تودیع و معارفه مدیران سازمان فناوری اطلاعات ایران به تشریح چشم‌انداز و مأموریت‌های جدید بر اساس تغییر جایگاه و کارکردهای سازمان پرداخت و گفت : تغییرات مختلفی در همه ابعاد صنعت از قبیل کشاورزی ، انرژی‌های تجدید پذیر، دولت هوشمند، اینترنت اشیا، حوزه بهداشت ، حمل‌ونقل ، آموزش و صنعت و غیره  ایجادشده است و سازمان فناوری اطلاعات به‌عنوان یکی از بازیگران اصلی حوزه فناوری باید همگام با تغییرات و تحولات رویکردهای متفاوتی را در راستای استفاده بهینه از فرصت‌های پیش رو اتخاذ کند .

رییس سازمان فناوری اطلاعات ایران با اشاره به اینکه تا دو سال آتی وارد قرن جدید و سال 1400 می شویم، افزود : خلق فرصت منصفانه برای استفاده شهروندان ایرانی از خدمات دیجیتال اعم از خدمات دولت و بخش خصوصی بدین معنی که خدمت دیجیتال را تا حد ممکن افزایش دهیم به همین دلیل بازبینی حوزه‌های ماموریت و چشم اندازهای جدید سازمان اقدامی مهم بوده است .

معاون وزیر ارتباطات مفهوم دولت هوشمند و توسعه شرکت‌های نوپا (نوآفرین ) را از پایه‌های اصلی چشم‌انداز سازمان معرفی کرد و گفت : در مفهوم دولت هوشمند باید بستری را فراهم کنیم که سرویس‌های دولتی سایر دستگاه‌ها از طریق امکانات موجود نظیر NIX  و GSB (مرکز ملی تبادل اطلاعات کشور) امکان توسعه و ارائه خدمت را داشته باشند و سرویس‌های دولتی به‌جای عرضه محور بودن تقاضامحور شوند ، به عبارتی باید بدانیم که نیاز شهروندان چیست و بر اساس نیاز مردم خدمات خود را ارائه دهیم .

وی در تشریح حوزه توسعه شرکت‌های نوپا که تحت عنوان نوآفرین معرفی می‌کنیم، افزود: استراتژی کلی ما در این بخش تسهیل گری است، بدین معنا که ما قوانین و مقررات مناسب را تدوین و پیشنهاد می‌کنیم و قصد مداخله‌گری نداریم و سرویسی که بخش خصوصی ارائه می‌دهد را ارائه نمی‌کنیم و از امکانات دولتی برای توسعه شرکت‌های نو پا استفاده می‌کنیم .

ناظمی گفت : تلاش خواهیم کرد خدمات خود را از طریق این شرکت‌ها به شهروندان ارائه ‌دهیم  و البته باید به جایگاهی برسیم که 20 درصد تراکنش‌هایی که روی GSB انجام می‌شود از طریق اپلیکیشن ها یی خارج از اپ ها و سرویس‌های دولتی باشد .

رییس سازمان فناوری اطلاعات ایران  حوزه  دولت هوشمند را از پروژه‌های اصلی سازمان دانست و سیاست‌گذاری در حوزه دولت الکترونیک و مشارکت در پروژه‌های ملی از اهداف این بخش معرفی کرد و در این خصوص افزود: حضور فعال سازمان در پروژه‌هایی نظیر کارت سوخت و استعلام یارانه ماهیت پیش‌دستانه و مشارکتی دارد و این رویکرد  باعث رشد و توسعه ما می‌شود و از این رهگذر فرصت لذت دولت هوشمند و بهره‌مندی از خدمات الکترونیک را در شهروندان ایجاد می‌کند .

وی با اظهار امیدواری از اینکه هر دستگاه دولتی حداقل یک سرویس خود را از بستر سازمان فناوری اطلاعات ایران ارائه کند افزود : ما جهت نیل به اهداف خود به همکاری و تعامل دستگاه‌های نظیر ریاست جمهوری ، سازمان اداری و استخدامی ، وزارت کشور ، وزارت اقتصاد و وزارت بهداشت نیاز داریم .

ناظمی فعالیت در  حوزه امنیت را  از وظایف اصلی سازمان دانست و ایجاد امنیت در تبادل داده و ارائه سرویس را از اهداف این بخش برشمرد و گفت : تولید استانداردهای امنیتی و ارائه خدمت به‌کل اکوسیستم  از عمده فعالیت‌ها در این بخش است .

معاون وزیر ارتباطات در بخش دیگری از سخنان خود به حوزه شبکه ملی اطلاعات به‌عنوان بخشی از وظایف سازمان اشاره کرد و افزود : در این بخش‌بر اساس اسناد بالادستی لایه‌های مختلفی نظیر زیرساخت ، لایه کسب‌وکار و خدمات و همچنین لایه محتوا وجود دارد و هرکدام الزامات و استراتژی‌های مختص خود را طلب می‌کند .

رییس سازمان فناوری اطلاعات ایران  استفاده هر خانوار مستقر در ایران را از حداقل یک خدمت دولت الکترونیک در سال را از اهداف سال 1400 این سازمان برشمرد و گفت : توزیع یافتگی منصافه تراکنش خدمات دولت الکترونیک از اولویت‌های جدی در این بخش است و از همین نقطه امنیت و عدالت عمومی در کشور شکل می‌گیرد .

ناظمی دسترسی به اهداف تعیین‌شده در بخش دولت هوشمند را ضروری دانست و گفت : رسیدن به عدد 200 میلیون تراکنش در ماه از اهداف پیش رو در این بخش است و در این راستا اتخاذ رویکرد پیش‌دستانه و داوطلبانه می‌تواند مؤثر باشد یعنی با سازمان‌ها و دستگاه‌ها تعامل برقرار کنیم و بخواهیم که خدمات خود را از بستر مهیا شده دولت الکترونیک ارائه دهند و هر سازمان حاکمیتی در کشور حداقل یک سرویس خو را از بستر دولت الکترونیک به شهروندان ارائه دهد .

وی در بخش دیگری از سخنان خود افزود : ما تلاش می‌کنیم که هرماه 40 میلیون تراکنش از طریق بخش غیردولتی انجام شود، بدین معنی که اپلیکیشن های موجود 20 درصد از خدمات ما را پوشش دهند.

ناظمی در بخش پایانی سخنان خود گفت : ما تلاش داریم تا این اهداف را با شعار دولت هوشمند محقق سازیم و از فرصت‌های پیش رو در این بخش نهایت استفاده را ببریم و در این راستا می‌بایست تغییراتی را در ساختار سازمان ایجاد کنیم و این تغییرات در راستای کارکردهای جدید سازمان و اهداف و مأموریت‌های پیش روی ما است.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 236
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران