پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 683006 تاریخ : 1403/03/31-13:37:44
,10029,
ازن در ضدعفونی میوه و سبزیجات کاربرد دارد؟

ازن در ضدعفونی میوه و سبزیجات کاربرد دارد؟

ازن ژنراتور یک روش مقرون به صرفه، ایمن و سازگار با محیط زیست برای تولید آب شستشوی اوزون شده است. تولیدکنندگان با ترکیب ازن در فرآیندهای خود می توانند به بهبود ایمنی مواد غذایی، کاهش ضایعات، بهبود کپک و کشتن باکتریایی، به حداقل رساندن از دست دادن محصول و افزایش عمر ماندگاری در بخش محصولات تازه کمک کنند.

میوه و سبزیجات را می توان از طریق ازن شستشو و گندزدایی نمود .

در طی مراحل مختلف تولید، از جمله برداشت، حمل و نقل و ذخیره سازی، میکروارگانیسم ها و عوامل بیماری زا می توانند میوه ها و سبزیجات تازه را آلوده کنند. این آلودگی به دلیل فساد و کاهش عمر مفید خسارات اقتصادی مهمی ایجاد می کند. علاوه بر این، آلودگی به عوامل بیماری زا مانند اشریشیا کلی یا لیستریا می تواند خطرات قابل توجهی برای سلامت عمومی ایجاد کند و منجر به خسارات اقتصادی شود.

روش های سنتی ضد عفونی اغلب شامل شستشو با محلول های کلر ضد میکروبی است. با این حال، این محلول ها می توانند محصولات جانبی و بقایای مضری را روی سطح محصول باقی بگذارند که می تواند سرطان زا باشد و سلامتی مصرف کنندگان را به خطر بیندازد. ثانیا، استفاده از محلول های کلر یا دی اکسید کلر در آب شستشو می تواند گران باشد. در نهایت، استفاده از محلول های شیمیایی خطرناک می تواند بر محیط زیست تأثیر منفی بگذارد، زیرا این مواد شیمیایی خطرناک می توانند به آلودگی آب کمک کنند.

خوشبختانه، درمان ازن برای ضد عفونی میوه و سبزیجات یک جایگزین عالی است. ازن پسماندهای مضری از خود به جا نمی گذارد و بیشتر دوستدار محیط زیست است. علاوه بر این، این یک راه مقرون به صرفه و موثر برای ضدعفونی میوه ها و سبزیجات است که آن را به گزینه ای ارجح برای بسیاری از تولیدکنندگان تبدیل می کند.

مردم اغلب می پرسند که آیا ازن کاربرد دارد یا خیر. پاسخ ساده است، هر جا که فرد از مواد شیمیایی سمی مانند کلر، پراکسید هیدروژن یا برمید برای شستشوی میوه و سبزیجات استفاده کند، می تواند آنها را با ازن جایگزین کند.

مسائل نظارتی و ایمنی ازن

سازمان های دولتی مختلف میوه ها و سبزیجات را برای اطمینان از ایمنی و کیفیت آنها تنظیم می کنند. مسائل نظارتی و ایمنی می تواند شامل نگرانی در مورد باقی مانده آفت کش ها، آلودگی میکروبی و شیوع بیماری های ناشی از غذا باشد. اطمینان از ایمنی و انطباق آنها با الزامات نظارتی ضروری است. در اینجا برخی از مسائل نظارتی و ایمنی مربوط به میوه ها و سبزیجات آورده شده است: استفاده از آفت کش ها توسط سازمان های دولتی مانند آژانس حفاظت از محیط زیست (EPA) در ایالات متحده تنظیم می شود که محدودیت هایی را برای باقی مانده آفت کش ها در غذاها تعیین می کند. همچنین، FDA مقررات و دستورالعمل هایی را برای جلوگیری از آلودگی میکروبی، از جمله قانون نوسازی ایمنی مواد غذایی (FSMA) وضع کرده است.

مزایای اوزون درمانی در بخش محصولات تازه

ازن توسط سازمان غذا و داروی ایالات متحده (FDA) به عنوان به طور کلی به عنوان ایمن (GRAS) شناخته شده است. این بدان معنی است که ازن برای استفاده در برنامه های غذایی پس از شیوه های تولید خوب، ایمن در نظر گرفته می شود.

ازن یک تکنیک کارآمد، مقرون به صرفه و سازگار با محیط زیست است که اثری از خود باقی نمی گذارد. شستن میوه های تازه با آب ازن دار بهترین راه برای ضدعفونی و جلوگیری از آلودگی متقاطع نیز راه موثری برای حذف آفت کش ها و کمک به کاهش میزان آب مورد نیاز برای شستشو است که می تواند صرفه جویی قابل توجهی در هزینه تولید کنندگان داشته باشد. مطالعات متعددی اثربخشی و سودمندی ازن را برای ضدعفونی میوه ها و سبزیجات به اثبات رسانده است.

یک سیستم ساده شامل ازن ژنراتور یک روش مقرون به صرفه، ایمن و سازگار با محیط زیست برای تولید آب شستشوی اوزون شده است. تولیدکنندگان با ترکیب ازن در فرآیندهای خود می توانند به بهبود ایمنی مواد غذایی، کاهش ضایعات، بهبود کپک و کشتن باکتریایی، به حداقل رساندن از دست دادن محصول و افزایش عمر ماندگاری در بخش محصولات تازه کمک کنند.

اوزون: راه حل کاملاً طبیعی

تطبیق پذیری و کارایی ازن آن را به یک ضدعفونی کننده ایده آل برای کاربردهای مختلف تبدیل کرده است. در اینجا چند نمونه از تطبیق پذیری ازن آورده شده است:

ضدعفونی میوه ها و سبزیجات: آب ازن دار یک ضدعفونی کننده بسیار موثر است که می تواند برای شستشوی میوه ها و سبزیجات برای از بین بردن باکتری ها، ویروس ها و قارچ های مضر استفاده شود. همچنین می تواند به حذف آفت کش ها و سایر آلاینده ها که می توانند به فساد کمک کنند، کمک کند. استفاده از آب ازن دار برای ضدعفونی کردن محصولات تازه می تواند به افزایش عمر مفید آن، کاهش ضایعات مواد غذایی و افزایش ایمنی مواد غذایی کمک کند.

ذخیره سازی محصول: آب ازن دار را می توان در زمان نگهداری و سردخانه نیز استفاده کرد. با تصفیه محصولات با آب ازن دار قبل از ذخیره سازی، می توان از رشد باکتری ها، قارچ ها و سایر میکروارگانیسم ها جلوگیری کرد و به جلوگیری از فساد و افزایش عمر محصول کمک کرد.

فرآوری مواد غذایی: آب ازن دار را می توان در فرآوری مواد غذایی برای ضد عفونی کردن تجهیزات و سطوح استفاده کرد. این یک ضد عفونی کننده موثر و ایمن است که می تواند به بهبود ایمنی مواد غذایی و کاهش فساد و آلودگی متقابل کمک کند.

آبیاری: آب ازن دار می تواند آب آبیاری را ضد عفونی کند و خطر آلودگی توسط باکتری ها، ویروس ها و قارچ های مضر را کاهش دهد. این می تواند به حفظ سلامت محصولات کشاورزی و جلوگیری از بیماری های ناشی از غذا کمک کند.

بسته بندی: آب ازن دار را می توان برای ضد عفونی کردن مواد بسته بندی نیز استفاده کرد که به کاهش خطر آلودگی در حین حمل و نقل و نگهداری کمک می کند.

حقایقی در مورد ازن برای ضدعفونی میوه و سبزیجات

دانستن این نکته ضروری است که اجرای نادرست فناوری ازن در عین حال بیهوده و بی اثر است.

ازن یک عامل پاک کننده نیست. برای شستشوی سبزیجات مهم است که تمام کثیفی ها را از سطوح محصول قبل از ضدعفونی با ازن پاک کنید. کثیفی های پاک نشده با ازن واکنش نشان می دهند و تقریباً هیچ ازنی برای مواد غذایی باقی نمی گذارند.

سمپاشی باید در کمترین فشار ممکن انجام شود یا با غوطه ور شدن در آب شستشوی ازن دار جایگزین شود.

متأسفانه، امروزه بیشتر ازن ژنراتورها را با 3 درصد وزنی تولید می کنند. یا کمتر به آنها اجازه نمی دهد بیش از 20-30 درصد ازن از کل تولید شده در آب را حل کنند. این باعث اتلاف 70 درصد پول می شود (یک سیستم ازن کوچک که غلظت ازن کم تولید می کند می تواند بیشتر از یک سیستم موثر هزینه داشته باشد) و یک سیستم تصفیه آب ازن بسیار ناکارآمد ایجاد می کند. برای جلوگیری از این مشکل، مهم است که سازنده ژنراتور ازن را انتخاب کنید که بتواند عملکرد و غلظت محصول خود را تضمین کند. این می تواند اطمینان حاصل شود که ژنراتور ازن شما در تولید آب ازن دار برای کاربرد شما موثر و کارآمد است.

تیم مهندسی آگاه و با تجربه لوتوس تجهیز کاسپین در موارد زیر به شما کمک خواهند کرد:

انتخاب مولد ازن مطابق با اندازه مناسب برای ضدعفونی میوه و سبزیجات

غلیظ کننده اکسیژن را تامین کنید یا با اطمینان از داشتن گاز مناسب آماده سازی هوا/تغذیه به انتخاب منبع اکسیژن صحیح کمک کنید.

تمام لوازم جانبی لازم مانند تجهیزات نظارت و کنترل آنلاین را تامین کنید.

به طراحی اولیه کامل، راهنمایی نصب و جزئیات فرآیند با حداکثر سود کمک کنید.

در هر مرحله، قبل از نصب و در طول سالها، پشتیبانی فنی کامل را از مهندسان برنامه های کاربردی خبره ارائه دهید. خوشحال خواهیم شد که به شما در هر گونه سوالی کمک کنیم.

برای اطلاعات بیشتر در مورد ازن ژنراتور و کاربردهای آن به سایت لوتوس تجهیز مراجعه کنید.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 226
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران