پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 212740 تاریخ : 1395/05/06-14:02:31
,6,
ارزش بازار خودروی ایران؛ 25 تا 30 میلیارد دلار!

ارزش بازار خودروی ایران؛ 25 تا 30 میلیارد دلار!

یک کارشناس صنعت خودرو گفت: ظرفیت سالانه فروش خودروهای داخلی و وارداتی در بازار ایران در شرایط مطلوب بین 25 تا 30 میلیارد دلار است.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت,حسن کریمی سنجری کارشناس صنعت خودرو گفت: بازار خودروی ایران بازار بزرگی است به همین دلیل بسیاری از خودروسازان مطرح خارجی چشم به این بازار دارند.

وی ادامه داد: در صورتی‌که خودروهای داخلی و خارجی با قیمت مناسب، کیفیت جهانی و البته با شرایط فروش اعتباری معمول در سطح جهان در بازار ایران عرضه شوند این بازار کشش جذب تا دو میلیون دستگاه خودرو در سال را دارد.

این کارشناس صنعت خودرو با بیان اینکه بزرگی بازار خودروی ایران در حدی است که بسیاری از خودروسازان جهانی مانند تویوتا و کیا ترغیب به سرمایه‌گذاری و تولید در ایران شوند، خاطرنشان کرد: شرکتی چون تویوتا سایت‌های تولیدی خود را به کشورهایی چون ترکیه منتقل کرده است زیرا هزینه حقوق و دستمزد در ترکیه حدودا یک پنجم اروپا و آمریکا است.

وی ادامه داد: در ایران نیز هزینه حقوق و دستمزد پایین بوده و مزیت رقابتی چون در دسترس بودن انرژی ارزان برای صنایع در مقایسه با کشورهای اروپایی وجود دارد بنابراین در صورت معرفی این مزیت‌ها به خودروسازان خارجی آنها ترغیب به تولید و سرمایه‌گذاری در ایران خواهند شد.

کریمی سنجری با بیان اینکه نباید بازار ایران را در اختیار خودروهای آماده خارجی گذاشت، تصریح کرد: در شرایط پسا تحریم تنها در صورتی باید به خودروهای آماده خارجی (CBU) اجازه ورود به ایران را داد که شرکت‌های تولیدکننده این خودروها نسبت به سرمایه‌گذاری و راه‌اندازی خط تولید در ایران اقدام کنند.

وی خاطرنشان کرد: اینکه شرکتهایی چون تویوتا، کیا و هیوندای تنها از مزیت‌های بازار خودروی ایران استفاده کرده و خودروهای آماده خود را در ایران بفروشند کار درستی نبوده و برخلاف مصالح اقتصاد ملی و سیاست‌های اقتصاد مقاومتی است.

 

منبع ایسنا



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 195
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران