به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت به نقل از روابط عمومی پست بانک ایران، اسماعیل عسگری رئیس ادارهکل توسعهبانکداریالکترونیک با اعلام این خبر گفت: مشتریان بانک میتوانند با تکمیل فرم درخواست تلفنبانک درشعب و باجههای بانکی نسبت به فعالسازی آن اقدام نمایند.
عسگری تصریح کرد: در این سامانه خدماتی نظیر؛ اطلاع از موجودی حساب و کارت متصل به آن، انتقال وجه عادی بین حسابهای درون بانکی خود و دیگران و انتقال وجه مستمر، انسداد کارت، دریافت صورتحساب و ارسال دورنگار، دریافت شماره شبا، تغییر رمز تلفنبانک، پرداخت قبوض ازطریق حساب و کارت متصل به آن، خرید شارژ از اپراتورهای همراهاول، ایرانسل و رایتل و همچنین پرداخت کمکهای مردمی ارائه میشود.
وی افزود: امکان انجام عملیات انتقال وجه، پرداخت قبض، خرید شارژ و پرداخت کمکهای مردمی در این سامانه مختص مشتریان حقیقی بوده و درحال حاضر برای مشتریان حقوقی امکانپذیر نمیباشد.
رئیس ادارهکل توسعه بانکداری الکترونیک اعلام کرد: سقف انتقال وجه به حساب دیگران در بخش درون بانکی به صورت روزانه 150میلیون ریال تعیین شده و برای انجام آن رمز یکبارمصرف در قالب پیامکوتاه به شماره همراه مشتری که در سامانه بانک تعریف شده باشد، ارسال میگردد.
عسگری درپایان تأکید کرد: با توجه به تمهیدات گسترده شبکه بانکی کشور برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا و کاهش ترددهای هموطنان به شعب و باجهها، توصیه میشود مشتریان در شرایط فعلی کشور از اینگونه خدمات استفاده نموده و از مراجعه حضوری به بانک خودداری نمایند.